וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הפאר שנתקעה הגיעה לחוף: "טוב להיות בבית"

הספינה "קרניבל טריומף" נגררה והגיעה לנמל באלבמה, ארבעה ימים לאחר שאירעה תקלה במנועיה. "תנו לנו לרדת", זעקו הנוסעים, שהתלוננו על תנאים סניטריים קשים ומחסור במזון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארבעה ימים לאחר שנתקעה בלב ים, הגיעה ספינת התענוגות "קרניבל טריומף", שבבעלות משפחת אריסון, לחופי ארה"ב ו-4,200 נוסעיה ואנשי הצוות החלו לרדת ממנה. ספינת הפאר, באורך 272 מטרים, יצאה מטקסס בסוף השבוע שעבר, ואיבדה את מנועיה בתחילת השבוע. מאז היא הסתייעה בגנרטור חירום. אש פרצה בחדר המנועים של הספינה כשהפליגה סמוך לחצי האי יוקטן, וגוררות הוזעקו כדי לגרור אותה לעבר אלבמה.

הספינה "קרניבל טריומף" שהגיעה לחופי ארה"ב לאחר שנתקעה בלב ים, 15 פברואר 13. רויטרס
הספינה נגררה אל החוף/רויטרס

בחברה ציינו כי בנמל באלבמה חיכו לנוסעים מזון, שמיכות וטלפונים סלולריים כדי שיוכלו ליצור קשר עם קרוביהם. התכנון הוא שהנוסעים יועברו באוטובוסים לגבסטון שבטקסס או לניו אורלינס, שם לדברי החברה הוזמנו 1,500 חדרים במלונות. עוד אמרו בחברת "קרניבל" כי כאלף העובדים שהיו על הספינה יקבלו את שכרם על כל ההפלגה שתוכננה או יעברו לעבוד בספינות אחרות.

כאשר הספינה התקרבה לחוף החלו נוסעיה לנופף לאנשים בנמל וקראו: "תנו לנו לרדת" ו"טוב להיות בבית". לאורך הימים האחרונים התלוננו הנוסעים על תנאים קשים, כשחלקם טענו כי נאלצו לעשות את צרכיהם בשקיות פלסטיק וחדרי המקלחת, אחרי שמרבית חדרי השירותים יצאו מכלל שימוש.

נוסעים סיפרו גם כי המתינו שעות ארוכות בתור למזון שהלך ואזל בספינה. כמה מהנוסעים אף אמרו כי מערכות האיוורור בספינה התקלקלו וכי הביוב החל לזרום במורד הסיפון. אחד הנוסעים, קלארק ג'ונס, סיפר לרשת בי.בי.סי כי היום האחרון היה קשה במיוחד, כיוון שלקח כמה שעות לגוררת להביא את הספינה לנמל. "היום עבר כמו סיוט כי ידענו שאנחנו קרובים ליבשה ולירידה מהספינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הספינה "קרניבל טריומף" שהגיעה לחופי ארה"ב לאחר שנתקעה בלב ים, 15 פברואר 13. רויטרס
הנוסעים חוזרים הביתה/רויטרס

ההנהלה הציעה לנוסעים פיצוי של 500 דולרים עבור הסבל שחוו, פרט לשוברים להפלגה נוספת והוצאות נסיעה. כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו כי החברה נאלצה להשבית את הספינה ולבטל 12 הפלגות שתכננה עמה בתקופה הקרובה, מחשש שהמצב הטכני לא יאפשר את השבתה למים. מניית החברה צנחה אחרי שהחברה הודיעה למשקיעים על חשש מביטולים נוספים.

יצויין כי חברת קרניבל, שמפעילה את הספינה, היא גם הבעלים של הספינה "קוסטה קונקורדיה", שטבעה סמוך לחופי איטליה בשנה שעברה והביאה למותם של 32 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully