וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד דיסני: "הארנב הלבן" התנהג בגזענות

בני משפחה מסן דייגו שבקליפורניה תובעים את תאגיד האנימציה בטענה שאדם המחופש לדמות המצויירת סירב לחבק את ילדיהם השחורים. "התקרבתי אליו, אך הוא הפנה אליי את גבו"

"הארנב הלבן" מוכר לחובבי הסרטים המצוירים – וגם לאלה שפחות, מסיפורה של "עליסה בארץ הפלאות". דמותו האהודה של הארנב הממהר זכורה לנו מהסרט של "וולט דיסני", שבוסס על ספרו של לואיס קרול. אך נראה כי הדמות המצוירת שונה בתכלית במציאות. לאחרונה, מתנהל בבית המשפט בארצות הברית משפט נגד "דיסני" בטענה שאדם שהועסק בפארק שעשועים ועטה תחפושת של הארנב התנהג בגזענות כלפי ילדים שחורים.

צפו בכתבת רשת "פוקס"

בחודשים האחרונים מנהלת משפחה מסן דייגו שבמדינת קליפורניה משפט נגד תאגיד סרטי האנימציה במטרה למנוע הישנות של מקרים דומים לזה שאירע לילדיה. לטענת המשפחה, בעת שביקרו בפארק ופגשו ב"ארנב הלבן", הוא נמנע מלחבק את שני הילדים הקטנים והתנגד להחזיק את ידם – בניגוד להתנהגותו עם ילדים "לבנים". "התקרבתי אליו, אך הוא הפנה אליי את גבו", תיאר ג'ייסון בלאק בן ה-6. כשנשאל על ידי כתבת רשת "פוקס" האמריקאית כיצד חש באותו רגע השיב: "עצוב".

אחיו הגדול של ג'ייסון, אליז'ה, רק ביקש לאחוז בידו של הארנב. "ניסיתי לאחוז בידו, אך הוא הזיז לי את היד", סיפר. אביהם של השניים סיפר כי תחילה חשבו בני המשפחה כי מדובר במדיניות חדשה של "דיסני" לפיה הבובות אינן מורשות לגעת בילדים, אך עד מהרה הבינו כי טעו לאחר שראו כי הארנב מחבק ומנשק ילדים בעלי עור בהיר. "זה גרם לילדים שלי תחושות נוראיות", הסביר האב.

בני המשפחה הציגו את התמונות להנהלת "דיסני" וזו הציעה להם כרטיסי VIP. הם דחו את ההצעה וביקשו לקבל התנצלות ולפטר את העובד הגזען, לטענתם. "זה עניין עקרוני ומדובר באיך אתה הולך לפעול כדי להפוך את המצב לטוב יותר כדי שזה לא יקרה למשפחה נוספת", הסבירו בני המשפחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully