וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הקוף ששוגר "בהצלחה" לחלל – תרמית?

על פי הטיימס, הקוף שנראה בתצלום שפורסם לפני השיגור אינו זהה לזה המופיע בתצלום שפורסם לאחר ששב לכאורה בשלום. מומחה אמריקני: "לא נמצא אישור חיצוני לכך שהשיגור התרחש"

בתחילת השבוע הכריזה אירן כי שיגרה בהצלחה קוף לחלל. המשטר אף טען כי מדובר בראיה לכך שמדעניה של אירן משתווים ביכולותיהם לעמיתיהם במערב. כמו כן הכריזה אירן כי מדובר בצעד ראשון לקראת שיגור אדם לחלל. במערב אף חששו כי הטכנולוגיה שהשיגה אירן תשמש אותה לשיגור ראשי נפץ גרעיניים.

ואולם, על פי דיווח של הטיימס, ייתכן כי השיגור כלל לא בוצע. לפני שנערך לכאורה השיגור, פרסמה סוכנות הידיעות האירנית תצלומים אחדים של קוף בעל שומה אדומה מעל עינו הימנית. ואולם בוועידה שנערכה לאחר הטיסה, שבמהלכה הוצג הקוף החללי – השומה נעלמה. על כן מסתבר כי מדובר בחיה אחרת.

לפי סברה אחת, הקוף המקורי מת במהלך הטיסה והמשטר לא רצה להודות בכך; ואילו לפי סברה אחרת, השיגור כלל לא בוצע. דוברת משרד המדינה האמריקני, ויקטוריה נולנד, הטילה אף היא ספק בנוגע לשיגור. לדברי מומחה לטילים מהמכון הבינלאומי ללימודים אסטרטגיים, מייקל אלמן, "לא נמצא אישור עצמאי מחוץ לאירן לכך שהשיגור התרחש וכי במהלכו שוגר קוף". עוד אמר אלמן כי אם אכן שוגר הקוף, אין כל ראיה לכך ששרד.

ביום שני דיווח משרד ההגנה האירני כי הרפובליקה האיסלמית שיגרה לחלל בהצלחה טיל הנושא בתוכו קוף. בהודעה דומה ששוגרה לכל סוכנויות הידיעות בפרסית דווח כי שיגור הטיל ששמו "פישגאם" (חלוץ) הוא "צעד גדול נוסף בתחום הטכנולוגיה המתקדמת בנושא החלל, שליחת גוף חי לחלל והמחקר האקולוגי, אשר מצויים כיום רק בידיהן של מספר בודד של מדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully