וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמע מצוין: שתל חדשני החזיר את הצלילים לשולמית

קובי מנדל

31.1.2013 / 18:42

דלקות אוזניים וניתוחים רבים גרמו לשולמית מאור לאבד את השמיעה, והמכשירים לא עזרו. כעת, הודות לשתל זעיר שהוחדר לגולגולתה, היא "מסתובבת כמו תינוק שמגלה קולות חדשים"

שולמית מאור, תושבת צפון הארץ נולדה עם יכולת שמיעה תקינה, אך בעקבות דלקות אוזניים חוזרות ונשנות וניתוחים רבים שעברה, היא איבדה בהדרגה את השמיעה עד שנותרה חירשת כמעט לחלוטין. אך מכשיר שמיעה חדשני שהושתל לאחרונה בגולגולתה החזיר את האור לעיניה – ואת הקולות והצלילים לאוזניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ד"ר נחום מרום עם שולמית מאור בחדר הטיפולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד היום עברה מאור כמה ניתוחים וניסתה מכשירי שמיעה שונים, אך בגלל דלקות האוזניים החוזרות, מכשירי השמיעה לא הועילו. המפנה הגיע בזכות פתרון חדשני שהתגלה כמוצלח למדי – שתל הבאהה. "הניתוח מורכב משני חלקים", הסבירה פרופ' אילנה דואק, מנהלת מחלקת אף-אוזן-גרון בבית החולים כרמל בחיפה, שם בוצע הניתוח. "בחלק הראשון, השתל העשוי טיטניום מוחדר מעל האוזן במרחק של כחמישה סנטימטרים לתוך הקרקפת ועובר תהליך של השתלבות בעצם בדומה לשתלים בפה ברפואת השיניים. בחלק השני של הטיפול מרכיבים על השתל את מכשיר השמיעה הזעיר המעבד את הקול". לדבריה של דואק, המטופל מתחיל לשמוע מיד בתום הפרוצדורה.

ד"ר נחום מרום, שביצע את הניתוח, ציין כי "אורכו הוא כשעה בלבד, והמטופל משתחרר הביתה בדרך כלל כבר ביום הניתוח, ללא צורך בהרדמה כללית מורכבת וחוזר לתפקוד רגיל". לדבריו, מכשיר השמיעה הקטנטן העשוי טיטניום מוסתר מאחורי שערות הראש כך שאינו נראה לעין כמו במכשירים הרגילים.

"החיים שלי השתנו מקצה לקצה בעקבות הניתוח", אמרה מאור לאחר שהשמיעה חזרה לאוזניה. "פתאום אחרי כמעט עשרות שנים אני שומעת רעשים שעד היום לא שמעתי. אני שומעת את הקול של קריעת שקית סוכר, או תזוזה קטנה של השולחן ואפילו שמעתי את הצלצול החלש של טלפון. אני פשוט בהלם. אני עדיין מסתובבת כמו תינוק שמגלה כל פעם קולות חדשים, אני לומדת בכיף את הסביבה ואת החיים החדשים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully