וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמיד תיכון: מורה נתן לי "כאפה" באמצע השיעור

30.1.2013 / 19:44

תלמיד בתיכון בדרום טוען כי מורה היכה אותו במהלך שיעור מחשבים כיוון שגלש באתר אינטרנט שאינו קשור לחומר הלימוד. הוריו התלוננו במשרד החינוך. "המורה יזומן לבירור"

לא חינוכי: תלמיד כיתה י' בבית ספר תיכון בדרום הארץ טוען כי מורה במוסד החינוכי היכה אותו במהלך שיעור מחשבים לפני כשבועיים. לטענת התלמיד, המורה היכה אותו בעורפו, וכששאל מדוע עשה זאת, המורה הוציא אותו מהכיתה. הוריו של התלמיד הגישו תלונה לנציב קבילות הציבור במשרד החינוך וכן למפקחת המחוזית.

כיתה ריקה לוח ירוק. ShutterStock
כיתה ריקה לוח ירוק/ShutterStock

על פי התלונה שהגיעה לידי וואלה! חדשות, במהלך שיעור המחשבים הבחין המורה כי התלמיד גלש באתר אינטרנט שאינו קשור לנושא השיעור. לדברי התלמיד, המורה עבר מאחוריו והיכה אותו בעורף. התלמיד המופתע חשב שאחד מחבריו היכה אותו בצחוק, אך כשהסתובב לאחור ראה שמדובר במורה דווקא. התלמיד שאל את המורה מדוע היכה אותו, וזה לטענתו הוציא אותו מהכיתה ללא הסבר. חברה של בני משפחת התלמיד סיפרה כי מדובר בילד שקט, ללא בעיות משמעת. "הוא היה נסער מאוד לאחר התקרית", אמרה. לטענתה, "הוא הרגיש נורא ואיום, וגם חבריו הרגישו כך בשבילו". על פי התלונה, מחנכת הכיתה גילתה את מה שאירע וערכה בירור עם תלמידים נוספים שאישרו את גרסת התלמיד. התלמיד עדכן במקרה גם את הוריו, שמיהרו לבית הספר וערכו בירור עם הנהלת בית הספר. ההורים הגישו תלונה למשרד החינוך בנושא, והמקרה נמצא כעת בבדיקה. המורה עצמו התנצל בפני התלמיד עוד באותו יום, ולאחר כמה ימים צלצל גם להוריו והתנצל בפניהם.

משרד החינוך: "המורה יזומן לבירור"

"כשילד עושה את זה אנחנו המבוגרים מתרעמים כלפיו. אני חושבת שצריך לגדוע אלימות ולגלות אפס סובלנות, אבל הדרך חשובה פי מאה, וכשמבוגר עושה את זה משום מה יודעים להכחיד את זה", התרעמה חברת המשפחה. ממשרד החינוך נמסר כי "המשרד מקדם מדיניות ברורה במניעת אלימות. המשרד רואה כל מקרה בחומרה רבה ופועל באופן מידי לטפל בבעיה כאשר היא מתעוררת. באשר למקרה הנדון, יצוין כי המורה יזומן לשיחת בירור אצל הפיקוח". ממועצת התלמידים והנוער הארצית נמסר כי "המקרה הנדון כפי שהובא לידיעתנו הוא חמור במיוחד, הן משום מעשה האלימות עצמו והן משום הדוגמה הבלתי חינוכית שמהווה התקרית לשאר התלמידים".

לפני כשבועיים הוגש לבית משפט השלום בכפר סבא כתב אישום נגד אב מהוד השרון בגין תקיפת המורה של בנו בחטיבת הביניים "שחר" כמה ימים קודם לכן. למרות שהמשטרה ביקשה להשאירו במעצר עד תום ההליכים, השופטת שחררה אותו למעצר בית מלא. כתב האישום מייחס לו עבירה של תקיפת עובד ציבור. מכתב האישום עולה כי האב הגיע לבית הספר והתפרץ לכיתה שבה לימד המורה באותה עת, בעקבות החרמת מכשיר הטלפון הנייד של בנו. האב דרש מהמורה לצאת מהכיתה והוא סרב. המורה ביקש ממנו להמתין לסוף השיעור ואמר לו כי אם לא יעשה כן, הוא יזמין את המשטרה. "אני המשטרה" ענה לו האב, אחז את המורה בחולצתו וגרר אותו בכח מחוץ לכיתה תוך כדי שהוא מקלל אותו. לאחר שהמורה החזיר את המכשיר לאב ופנה לחזור לכיתה, אמר לו האב: "לאן אתה חושב שאתה הולך?", ודחף אותו לכיוון הלוקרים שבמסדרון בנוכחותם של התלמידים. לאחר מכן נכנס המורה לכיתה וסגר את הדלת. בסוף השיעור יצא המורה למסדרון ותוך כדי שהוא צועד לכיוון חדר המורים, ניגש אליו הנאשם, אחז שוב בחולצתו, הצמיד אותו בחוזקה אל הקיר והכה אותו בעורף. מורה שהייתה במקום ניסתה להרחיק את האב מהמורה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully