וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ישראל פגעה במטרה בגבול סוריה-לבנון"

מקורות במערב מסרו לרויטרס כי "אין ספק שנרשמה פגיעה" בגבול סוריה-לבנון. דיווח: "ראש אמ"ן נועד עם הרמטכ"ל האמריקני". צבא לבנון: 12 מטוסים ישראליים ביצעו גיחות בשטחנו

צילום: שי מכלוף, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

"צה"ל תקף הלילה מטרה בגבול סוריה-לבנון", כך מסרו היום (רביעי) לרויטרס דיפלומט מערבי ומקור ביטחוני שמעורים במתרחש. "אין ספק שנרשמה פגיעה במטרה באזור הגבול", הוסיף המקור שסירב להזדהות בשל רגישות הנושא, ולא הוסיף מידע באשר ליעד שנפגע בתקיפה. רויטרס דיווחה עוד, כי אזרח סורי סיפר שאכן שמע פיצוץ עז בדרום המדינה. כתבת ה"אל מוניטור" בוושינגטון, לורה רוזן, דיווחה כי ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, מבקר בוושינגטון בימים אלה ונועד בדלתיים סגורות עם בכירים אמריקניים בפנטגון - בהם יו"ר המטות המשולבים, הגנרל מרטין דמפסי.

ראש מועצת מבואות חרמון, בני בן מובחר, אמר במשדר וואלה! חדשות כי "בלי להיכנס להיסטריה מיותרת, אנחנו בודקים שהתושבים יודעים איפה ערכות המגן שלהם. עלינו להיות ערוכים ומוכנים, אנחנו מעדיפים להיות מוכנים מראש ולא לחכות שיתריעו בפנינו". כשנשאל אם נודע לו על תקיפה צפויה בסוריה, ענה בן מובחר כי "יש דברים באוויר, לא משהו מסודר, אני מתעדכן מעט מהתקשורת. אבל אני לא מחכה לזה, אנחנו לא מחכים שיגידו לנו אלא ניערך מראש".

החשש מזליגת נשק כימי מסוריה ללבנון - כותרות אחרונות
אלוף אשל על סוריה: "ארסנל נשק עצום בגבולנו"
תקיפה בסוריה? ארה"ב תוביל את המהלך, ללא ישראל
נתניהו נערך לסוריה: "שיתוף פעולה צמוד עם ארה"ב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיווח מרויטרס מצטרף להודעת צבא לבנון בצהריים, לפיה 12 מטוסים של חיל האוויר הישראלי ביצעו שלוש גיחות מעל שמי לבנון בשעות הערב אתמול ובמהלך הלילה. בהודעה, בה נמסר כי בכל גיחה השתתפו ארבעה מטוסים, נמסר כי בסמוך לשעה 16:30, חדרו מטוסי קרב ישראליים למרחב האווירי של לבנון באזור כפר נאקורה שבדרום המדינה, ושבו לבסיסם בסביבות השעה 21:00. לפי אותו דיווח, המטוסים הישראליים עברו מעל כמה אזורים בלבנון, וביצעו גיחה נוספת עד 2:00 בלילה. גיחה שלישית, לפי הדיווח, התרחשה בשעות הלילה, וב-8 בבוקר, היום, שבו המטוסים לבסיסם.

לפי דיווח ב"דיילי סטאר" הלבנוני, מדובר בשבעה מטוסים שחגו מעל ערי החוף צידון וחאלד, ולא ברור אם עשו דרכם לעבר הבירה, ביירות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד הגיחות כפי שנראו בשמי לבנון, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל מודאגת זה זמן רב משני תרחישים אפשריים, בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה: האחד הוא שמשטרו הרופף של הנשיא בשאר אסד יורה על העברת הנשק הכימי או חלקו לידי חיזבאללה בלבנון. אפשרות אחרת היא שכוחות המורדים, ובמיוחד הקבוצה האיסלמית הקיצונית ג'בת אל נוסרה (חזית הניצחון), הנחשבת לשלוחה מקומית של אל קאעדה - תשתלט על הנשק או על חלקו.

ארה"ב נערכת לאפשרות שאסד יאבד שליטה על הנשק הכימי

במהלך סוף השבוע האחרון בוצעו בחיל האוויר מספר הזנקות של מטוסי קרב מבסיס במרכז הארץ במסגרת פעילות מבצעית. על פי דיווח של אזרחים מאזור אשדוד והנגב המערבי, ההזנקות של מטוסי הקרב היו במספר מועדים שונים בליל שישי. בתחילה ניתן היה לחשוב כי פעילות המטוסים הייתה קשורה לניסיונות החדירה של פלסטינים במהלך ליל שישי, לאחר שבשני מקרים שונים לכדו כוחות צה"ל שני פלסטינים שהצליחו לחדור לשטח ישראל במטרה לחפש עבודה, אך ההזנקות נמשכו גם לאורך יום שבת.

על פי פרסומים זרים, בארה"ב הקימו צוות מומחים יחד עם נציגים מצבאות נאט"ו כדי להקים תכנית מבצעית שתיתן מענה מיידי ורחב לאפשרות שנשיא סוריה בשאר אסד יאבד את השליטה על מאגרי הנשק. סימן מובהק לחשש מהידרדרות אזורית ניתן ביום שישי לאחר שסוללת טילי פטריוט ראשונה הוצבה בגבול סוריה-טורקיה עקב חשש להתגברות המתח באזור.

כיפת ברזל במפרץ חיפה, ינואר 2013. ערן גילווארג
סוללת כיפת ברזל במפרץ חיפה/ערן גילווארג

חיל האוויר הציב לפני מספר ימים מערכת כיפת ברזל באזור הצפון, כך הותר לפרסום. במסגרת ההיערכות לפעילות מבצעית של סוללות כיפת ברזל לקליטה של סוללות חדשות, הוחלט בחיל האוויר להציב סוללת כיפת ברזל בצפון על מנת לבחון את המערכת ולאתר עבורה מוקדי פעילות אפשריים במצב של הסלמה. גורם צבאי התייחס להצבת הסוללות וטען כי "מדובר בתהליך סדור שבמסגרתו בוחנים את המערכת ואין האירוע קשור למתיחות באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully