וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי הבחירות: אובמה בירך את נתניהו על ניצחונו

נשיא ארה"ב הוא המנהיג הראשון שהתקשר לנתניהו ובירך אותו על הישגו בבחירות. בשיחה הזכיר אובמה את מחויבותו העמוקה לישראל ואמר שהוא מצפה לעבוד באופן הדוק עם הממשלה הבאה

כמעט שבוע אחרי הבחירות בישראל, התקשר הערב (שני) נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, לראש הממשלה, בנימין נתניהו - ובירך אותו על ניצחונו. בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי הנשיא אובמה אמר לנתניהו בשיחה שהוא מצפה לעבוד עם ישראל "באופן הדוק" בנוגע לתהליך השלום במזרח התיכון ועל נושאי הביטחון האזוריים. אף שכבר עברו שישה ימים מאז הבחירות, אובמה הוא המנהיג העולמי הראשון שמתקשר לברך את נתניהו על הישגו. "הנשיא ציין כי הוא מצפה לעבוד מול הממשלה שתקום, וחזר על מחויבותו לקשר העמוק והמתמשך שבין ארצות הברית וישראל", נמסר מהבית הלבן.

אובמה נועד עם נתניהו: "לא נסכים לאירן גרעינית". רויטרס
"מצפה לעבוד עם ישראל בנוגע לתהליך השלום". אובמה ונתניהו בפגישתם/רויטרס

לשם השוואה, כבר בבוקר שאחרי היבחרו של אובמה לכהונה שנייה, בירך אותו נתניהו. "הברית האסטרטגית בין ישראל לארצות הברית חזקה מתמיד", אמר ראש הממשלה בחודש נובמבר. נתניהו ציין כי ימשיך "לעבוד עם הנשיא אובמה כדי להבטיח את האינטרסים החיוניים לביטחונם של אזרחי ישראל". היחסים בין האישים היו מתוחים לאורך רוב הקדנציה האחרונה, והתערערו במיוחד אחרי שנתניהו הביע תמיכה ביריבו של אובמה, מיטו רומני - שכאמור הפסיד.

"נתניהו נבחר לכוח החזק ביותר בישראל"

אחד המברכים הראשונים מקרב בכירי הקהילה הבינלאומית, היה שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה. כבר ביום רביעי שעבר פרסם הצהרה בעקבות תוצאות הבחירות לכנסת ה-19 ובה בירך את ראש הממשלה נתניהו ש"נבחר לכוח החזק ביותר בישראל". הוא גם בירך "את כל אלה שנבחרו להיות חברי כנסת ויקבלו על עצמם את המנדט ואת האחריות בזמנים קשים ומאתגרים מאוד". לדברי וסטרוולה, גרמניה עקבה אחרי הבחירות בישראל "בעניין רב", וציפה "שתוקם במהרה ממשלה חדשה שתתמודד באופן נחרץ עם האתגרים הגדולים שמולם ניצבת ישראל". גרמניה תמשיך לקדם את שיתוף הפעולה ההדוק עם ישראל, הוסיף וסטרוולה, וקרא לקדם הליך מדיני בין ישראל והפלסטינים.

גם הסנאטור ג'ון קרי, שצפוי להתמנות למזכיר המדינה האמריקני, התייחס בשבוע שעבר לנושא המשא ומתן ואמר כי הוא מקווה שתהליך השלום בין הישראלים והפלסטינים יתחדש. "התקווה שלי היא שאולי זה יכול להיות רגע שנחדש מאמץ כלשהו להביא את הצדדים לשיחות", אמר קרי בשימוע בסנאט לפני אישור הצבתו בתפקיד ביום חמישי האחרון.

על אף שבישראל היו עסוקים בתקופה האחרונה בעיקר בנושאים הפוליטיים ובבחירות, בפן הביטחוני לא נעצרו המאמצים שבין ירושלים ו-וושינגטון, במיוחד בנוגע לאיום הנשק הכימי בסוריה. הממשל האמריקני בתיאום עם ישראל, ירדן, טורקיה ומדינות נוספות בנאט"ו - הכין כבר תכניות מבצעיות לפעולה במטרה למנוע מצב בו הנשק הכימי יגיע לידי גורמים עוינים. תכניות אלה כוללות אפשרות של תקיפות אוויריות והשתלטות על מאגרי הנשק בעזרת כוחות קרקע ובתאום עם קבוצות מורדים פרו-מערביות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully