וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בבריטניה על האיור של נתניהו: "שנאה גולמית"

טל שלו

28.1.2013 / 17:06

דניאל טאוב הגיב בחריפות לקריקטורה האנטישמית ב"סאנדיי טיימס": "שימוש במוטיבים ששימשו לדמוניזציה של יהודים בעבר". שר בריטי: הזכות לחופש ביטוי היא חיונית בדמוקרטיה

שגריר ישראל בבריטניה, דניאל טאוב, פרסם לפני שעה קלה (שני) הצהרה חריפה בגנות פרסום הקריקטורה האנטישמית של ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבועון הסאנדי טיימס, אתמול. "לישראלים יש מחויבות ארוכות שנים לחופש ביטוי ורף גבוה של סובלנות לביקורת חריפה ואפילו פרובוקטיבית. עם זאת, לקריקטורה הזו אין שום קשר לתגובה פוליטית לגיטימית", אמר טאוב, ואף כינה את האיור "שנאה גולמית ורדודה".

זעם על הקריקטורה של נתניהו: "עברו את הגבול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מופרך ושערורייתי". הקריקטורה השנויה במחלוקת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי טאוב, "הדימוי של גדר הביטחון של ישראל, שמגנה על חייהם של יהודים וערבים ממחבלים מתאבדים, ככזו שבנויה מדם וגופות של פלסטינים - הוא מופרך ושערורייתי". "השימוש במוטיבים מרושעים שמזכירים את אלו ששימשו לדמוניזציה של יהודים בעבר, הוא מזעזע ופוגעני במיוחד ביום זיכרון הבינלאומי לשואה, אבל השנאה הגולמית והרדודה של הקריקטורה זו צריכה להיות בלתי מתקבלת על הדעת בכל יום של השנה", הוסיף טאוב.

גורם בשגרירות: "נפעל בכל הכלים שעומדים לרשותנו"

בקריקטורה שפורסמה אתמול מוצג ראש הממשלה כדמות מרושעת עם אף ארוך כפוף, מעל חומה אותה הוא בונה בעזרת דם של פלסטינים, בעוד חלקים מגופם כלואים בין אבני החומה. הקריקטורה צוירה על ידי ג'ראלד סקארף, המאייר מאחורי "החומה" של להקת פינק פלויד, ותחתיה הכיתוב: "הבחירות בישראל... האם 'שלום המלט' ימשך?". בימים הקרובים צפוי טאוב לפנות למערכת ה"סאנדי טיימס" ולדרוש הבהרות על פרסום הקריקטורה האנטישמית. כמו כן, השגרירות תדרוש לפרסם תגובה לאיור בגיליון הבא של העיתון, היוצא לאור מדי יום ראשון.

"אנחנו לא עוברים לסדר היום ומתכוונים לפעול בכל הכלים שעומדים לרשותנו", אמר לוואלה! חדשות גורם בשגרירות. "אנחנו רואים את הפרסום בחומרה רבה, ומפתיע מאוד שזה בעיתון מכובד שכזה". בירושלים זעמו גם על תזמון הפרסום, ביום השואה הבינלאומי, ולטענת הגורם, "זה מעיד יותר מכל על כוונת המאייר. קשה לראות מצב בו נטען שמדובר בקריקטורה פוליטית לגיטימית". במקביל, החל מאתמול אחר הצהריים החלה מחאה ציבורית, בשיתוף פעולה עם השגרירות והקהילה היהודית בבריטניה, שמטרתה להפעיל לחץ על העיתון שיחזור בו מפרסום האיור הפוגעני.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תגובת הבריטים: הזכות לחופש הביטוי היא מרכיב חיוני בחברה דמוקרטית

בתוך כך, פורסמה הערב התייחסות ראשונה של הממשל הבריטי לסוגיית הקריקטורה. השר לענייני המזרח התיכון בבריטניה, אליסטייר ברט, אמר כי "ללא כל קשר לדעתי האישית על הקריקטורה, הזכות לחופש הביטוי היא מרכיב חיוני בחברה דמוקרטית חופשיה". ברט בירך על כך שהסאנדיי טיימס "פרסם הצהרה המגנה את האנטישמיות, והבהיר שהקריקטורה מתייחסת למדיניות ההתנחלות של מר נתניהו ולא נועדה להיות מקושרת ליום השואה. תפקידם של הסאנדיי טיימס להגן על הקריקטורות שלה, ואני ממליץ לכל אחד שמודאג מקריקטורה זו לברר את העניין איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully