וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן שיגרה טיל לחלל, ובתוכו קוף: "צעד גדול"

משה-חי הגיגת

28.1.2013 / 15:00

משרד ההגנה האירני התגאה בניסוי שהוכתר כהצלחה, ובהודעה לתקשורת הפרסית נכתב כי יכולת זו מצויה רק בידי מדינות בודדות, וכי השלב הבא הוא שיגור אסטרונאוט. במערב מודאגים

משרד ההגנה האירני דיווחה היום (שני) כי הרפובליקה האיסלמית שיגרה לחלל בהצלחה טיל הנושא בתוכו קוף. בהודעה דומה ששוגרה לכל סוכנויות הידיעות בפרסית דווח כי שיגור הטיל ששמו "פישגאם" (חלוץ) הינו "צעד גדול נוסף בתחום הטכנולוגיה המתקדמת בנושא החלל, שליחת גוף חי לחלל והמחקר האקולוגי, אשר מתקיימים כיום רק בידיהן של מספר בודד של מדינות".

על פי ההודעה, תזמון שליחת הטיל והגוף החי נעשה במקביל לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד שחל בשבוע האחרון ויום המהפכה האיסלמית שיחול בעוד כשבועיים. על פי הדיווח, שיגור הטיל, שהייתו בחלל וחזרתו יחד עם בעל החיים שבבטנו, הוכתרו בהצלחה. כל אלה כחלק ממספר ניסויים שמבקשת אירן לערוך בתחומי החלל, ומדעי הסביבה. "הגענו למרחק של יותר מ-120 ק"מ עם שיגור של גוף חי, בעל פיזיולוגיה דומה לגוף האנושי, הכל בייצור וטכנולוגיה עצמית", נכתב לסיכום בהודעה שנמסרה לעיתונות בפרסית.

כמו כן נמסר כי אירן מתכננת בעתיד לשלוח לחלל אסטרונאוט, בן אנוש, כחלק מתכנית החלל שלה. ב-2010 שיגרה המדינה טיל ובתוכו עכבר, צב ותולעים. ארצות הברית ובעלת בריתה הביעו דאגה מהיכולות הטכנולוגיות של אירן, כפי שבאו לידי ביטוי בשיגור זה, ומכך שהטילים שהיא תפתח יישאו, בסופו של דבר, ראש נפץ גרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully