וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תאשר: 8 מיליון שקלים לנפגעי הסערה

טל שלו

27.1.2013 / 8:24

ההצעה מסמיכה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה לגבש עם משרדי המשפטים והאוצר והרשויות המקומיות מנגנון לפיצוי בעלי הבתים שניזוקו ולא היו מבוטחים למקרים של פגעי מזג אוויר

שרי הממשלה צפויים לאשר היום (ראשון) בישיבתם השבועית תקציב של כ-8 מיליון שקלים, לפיצוי וסיוע לבתי מגורים שניזוקו מהסערה הקשה שהתחוללה בישראל בתחילת החודש. הצעת ההחלטה מסמיכה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, לגבש עם משרדי המשפטים והאוצר והרשויות המקומיות מנגנון לפיצוי בעלי הבתים שלא מבוטחים למקרים של פגעי מזג אוויר, "במטרה להחזיר במהירות את שגרת החיים למסלולה, בקרב קהילות שחוו פגיעה משמעותית בבתי מגורים כתוצאה מהצפות", כך לפי הצעת ההחלטה.

תושבי בת חפר מתמודדים עם נזקי הסערה, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
הנזקים בבת חפר/נמרוד סונדרס

עם זאת, ההצעה קובעת כי המדיניות תשאף "לא לפגוע בצורך לשמר מדיניות המתמרצת אזרחים לנהוג באחריות ולבטח את ביתם". בכלל זה - כדי לא לפגוע בשוק הביטוח - הממשלה מדגישה כי ייקבעו סכומי סיוע הנמוכים מתגמולי ביטוח הניתנים למי שביטח את רכושו. כמו כן, ההצעה מדגישה כי לא מדובר בהחלטה תקדימית וכי "הממשלה לא מתחייבת לנהוג באופן דומה במקרים עתידיים וכי הסיוע הניתן כאמור לא יהווה תקדים".

כזכור, בסערה האחרונה נגרם נזק רב לבתים, בין היתר בשרון. בבת חפר הוצפו חצרות ובתים ונותקו מהחשמל. כמויות המים ששטפו את הישוב, הנמצא לא הרחק מנתניה, פגעו בכ-600 בתים, וב-150 בתים מתוכם הוצפה לחלוטין הקומה התחתונה.

בית משפחת לוי ברחוב בורכוב בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
הצפות גם בחדרה/שלומי גבאי

בעקבות השיטפון, התושבים עלו מיד לקומות גבוהות יותר, ורובם העבירו את הלילה ללא יכולת לצאת. התושבים סיפרו כי בנס לא היו פגיעות בנפש, הודות לכוחות שהגיעו למקום וחילצו תושבים מבוגרים וחולים ואת המשפחות המתגוררות בבתים חד-קומתיים.

גם בחדרה הוצפו בתים כשנחל חדרה עלה על גדותיו. תושבים חולצו מבתיהם בעקבות ההצפות וכששבו נחרדו לגלות כי תכולת הבתים נהרסה כמעט כליל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully