וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכת מפתיעה לבל"ד: השחקנית עינת ויצמן

ניר יהב

20.1.2013 / 22:25

ויצמן הודיעה שתתמוך במפלגה הערבית, הקוראת למדינת כל אזרחיה. "היחידה שמאתגרת את ההגמוניה הציונית וקוראת לשוויון אזרחי אמיתי". בל"ד השקיעה בקמפיין בפנייה לקהל יהודי

השחקנית עינת ויצמן ("הפוך", "מבצע סבתא", "אהבה קולומביאנית") הודיעה היום (ראשון) על תמיכתה במפלגת בל"ד. בהודעה שפרסמה בעמוד הפייסבוק בעברית של בל"ד הסבירה ויצמן את החלטתה: "בל"ד היא האופציה היחידה למי שרוצה לחיות בדמוקרטיה אמיתית, במדינה שאין בה אזרחים סוגים א' וסוג ב', במדינת כל אזרחיה". לדבריה, בל"ד היא המפלגה היחידה שקוראת לשוויון אזרחי אמיתי.

"אל מול התחזקותו של הימין הקיצוני, לנוכח הפאשיזם והמיליטנטיות הגואים, ועם התגברותו של משטר הפרדה דכאני שרומס זכויות אדם ואזרח משני צדי הקו הירוק, נחוץ סדר פוליטי חדש", כתבה. "עם מגמות כאלו אסור להתפשר. לכן אתן את קולי למפלגה היחידה שמאתגרת באמת את ההגמוניה הציונית וקוראת לשוויון אזרחי אמיתי. מפלגות אחרות, טובות וראויות, מציעות פלטפורמות שונות של שיתוף, אבל יש שלב אחד לפני השיתוף - והוא השוויון ואותו רק בל"ד מציעה".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בבחירות האחרונות לכנסת קיבלה מפלגת בל"ד פחות מאלף קולות של מצביעים יהודים. בבחירות הנוכחיות ניסתה המפלגה לפנות גם אל הקהל היהודי ובין השאר קיימו נציגיה – ובראשם ח"כ ג'מאל זחאלקה – חוגי בית גם בקרב מצביעים יהודים. במקום ה-12 ברשימת בל"ד לכנסת מוצבת מועמדת יהודית, יעל לרר, אשר אמרה לוואלה! חדשות כי היא וחבריה פועלים להרחבת מעגל התמיכה היהודי במפלגה בתקווה שהדבר יביא להגברת התמיכה במפלגה.

"גם אנו, בבל"ד, אשמים שאין לנו מספיק תומכים יהודים", אמרה. "פשוט לא ביקשנו ולא פנינו מספיק. זה קשה כי אנחנו מפלגה קטנה. אנחנו נתונים למתקפה קשה מהיום הראשון שלנו: מתקפות מצד הימין, השב"כ, היועץ המשפטי. לכן, בתוך כל זה מעט הזנחנו את הפנייה הישירה ליהודים. עם זאת, בשנים האחרונות אנו מקיימים מפגשים עם פעילים יהודים ובמערכת הבחירות הנוכחית הרחבנו את הפעילות שלנו בשפה העברית. אני מקווה שזה יוסיף לנו כמה אלפי קולות של יהודים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully