וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים קוראים: "להטיל קנס על מי שאינו מצביע"

18.1.2013 / 15:49

לאור שיעור ההצבעה היורד, פנו תלמידי בית הספר הכפר הירוק במכתב אל ראש ועדת הבחירות, יו"ר הכנסת והיועץ המשפטי בבקשה לקדם חוק שיחייב את ההצבעה, "כמו באוסטרליה ובלגיה"

בזמן שרוב המפלגות מנסות לפנות לאחוז הגדול של קולות צפים שעוד נותרו, ומנסות בכל כוחן לשכנע אנשים לצאת לקלפיות, יש מי שלוקח את השכנוע צעד אחד נוסף: תלמידים בבית הספר הכפר הירוק פנו במכתב ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליקים רובינשטיין, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין וליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין בבקשה להטיל קנסות על אזרחים שלא ממלאים את חובתם הדמוקרטית ויוצאים לקלפיות להצביע ביום הבחירות.

"אדישים, סקפטיים, מיואשים, אפאטיים או סתם עצלנים. אלו הם רשימת כינויים באמצעותם ניתן להתייחס אל חלק נכבד מאזרחי המדינה אשר בוחרים שלא לבחור", כתבו נציגי מועצת התלמידים במכתב, "ונמנעים מלממש את זכותם הדמוקרטית ולהצביע בבחירות לממשלת ישראל, תופעה אותה אנו רואים בחומרה רבה, ודורשים מכם היום לפעול על מנת למגרה לאלתר".

התלמידים הצביעו על אחוז ההצבעה ההולך ויורד: "כפי שבוודאי ידוע לכם, אחוז המצביעים בישראל נמצא בירידה מתמדת, ואם בשנת 1949, עמד אחוז המצביעים על 87%, הריי שבבחירות לכנסת ה-18, עמד אחוז המצביעים על 65% בלבד, ואין לנו צל של ספק כי מדובר במדרון חלקלק, תלול ומסוכן לחברה הישראלית!".

כל הדיווחים, העדכונים והסקרים - וואלה! בחירות 2013

התלמידים דורשים מהנמענים להטיל קנסות על אזרחים שלא מצביעים, כפי שנהוג במספר מדינות שונות: "ניתנה לנו ההזדמנות במסגרת הלימודים להבין את חשיבותה של ההצבעה בבחירות לטובת שמירה על חברה דמוקרטית, על כל חלקיה. אנו מאמינים כי ההצבעה היא לא זכות, ההצבעה היא חובה, ועל כן אנו פונים אליכם היום בדרישה לפעול לקידום חוק אשר יחייב את אזרחי ישראל להצביע בבחירות לראשות הממשלה, או לחלופין לשלם קנס גבוה על פגיעה בערכי הדמוקרטיה. אנו קוראים לכם להצטרף כעת לשורה של מדינות המחילות את החוק על אזרחיהן - אוסטרליה, שם הקנס על אי הצבעה הוא 20 דולרים ויכול להגיע גם למאסר, בלגיה שם מגיע הקנס ל- 50 יורו ועלול לגרור גם מחיקה מפנקס הבחורים ל-10 שנים ומניעת עבודה בגופים ציבוריים, יוון, שם סרבן ההצבעות יוכל לקבל מאסר של עד שנה ואפילו שוויץ, שם קונסים בסכום של כ-3 פרנקים שוויצרים".

לסיכום, כתבו: "בידיכם היום מונחת האפשרות לפעול לעתיד טוב יותר, נכון יותר, וחשוב מכל - דמוקרטי יותר במדינת ישראל, ולהיות נושאי הדגל של עידוד אזרחי המדינה לאזרחות פעילה ולקיחת אחריות על עתידם".

שלישי, 20:30: משדר בחירות מיוחד באולפן וואלה!

אבישג רוזנבאום, סגנית יו"ר מועצת תלמידים סיפרה לוואלה! חדשות כיצד התחילה היוזמה: "זה התחיל בזה שחשפו אותנו לחשיבות של ההצבעה בבחירות לטובת שמירה על חברה דמוקרטית ולעובדה שזה משפיע על העתיד שלנו. אנשים פתאום קלטו את הנתונים האלה וזה עורר ממש חרדה לגבי העתיד ואז המועצה בתור גוף שמייצג את התלמידים החליטה לפעול לקדם את העניין, להעלות אותו על סדר היום". אבישג סיפרה כי במהלך השבועות האחרונים הגיעו לבית הספר פוליטיקאים רבים, והתלמידים עסקו רבות בנושא הפוליטי: "השבוע היה לנו שבוע בחירות שבו הסבירו לנו בעיקר מה קורה. אנחנו יצרנו מפלגות פנימיות בתוך בית הספר. התעסקו אצלנו הרבה בעניינים של פוליטיקה ומנהיגות. למדנו על זה הרבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully