וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתח מאיים: "נגיב על הריגת הנער ליד רמאללה"

ניר יהב

15.1.2013 / 20:20

הממשלה הפלסטינית וארגון פתח גינו את ירי כוחות צה"ל שהוביל למות הנער סמיר עוואד בן ה-16 ליד רמאללה. "פשע המלחמה מצטרף לפשעים נוספים שישראל ביצעה נגד עמנו"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

"פשעי הכיבוש הישראלי וממשלתו הגזענית לא יעברו ללא תגובה" – כך הבהירו היום (שלישי) בארגון פתח בעקבות מות הנער הפלסטיני סמיר עוואד בן ה-16 שנורה למוות בכפר בודרוס שליד רמאללה על ידי כוחות צה"ל. "זהו פשע מלחמה המצטרף לפשעי מלחמה נוספים שישראל ביצעה נגד העם הפלסטיני", אמר דובר הארגון, אחמד קוואסמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנער ההרוג מפונה על ידי המפגינים הפלסטינים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הממשלה הפלסטינית גינתה בתוקף את הירי שבוצע בעקבות עימותים בין חיילים לצעירים פלסטינים סמוך לגדר ההפרדה. "לא מקובל עלינו שהקהילה הבינלאומית מסתפקת בהודעות גינוי בזמן שישראל יוצרת מציאות חדשה בשטח", נמסר בהודעת הממשלה. "יש להעמיד לדין את ישראל ולנקוט צעדים של ממש בשטח על מנת לחייב אותה למלא אחר הדין הבינלאומי ולהפסיק את הפגיעה בבני עמנו ובזכויותיו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

כאמור, עוואד נהרג הבוקר לאחר שנורה בחזהו וברגלו על ידי חיילי צה"ל. מחקירה ראשונית עולה חשד לטיוח מצד הכוח שפעל במקום, ששינה את גרסתו וטען תחילה שלא השתמש באש חיה, אולם לאחר הדיווח על מותו של עוואד - נטען ההיפך. גורמים בצה"ל אמרו לאחר האירוע כי נראה שהתגובה לא הייתה לפי נהלי הפתיחה באש המקובלים בגזרה, מאחר שלא נשקפה סכנת חיים לחיילים בשטח.

מהתחקיר הראשוני עולה כי הכוח שפעל בקרבת הגדר בכפר בודרוס דיווח בתחילת האירוע על הפרות סדר שכללו יידוי אבנים מצד המפגינים. לאחר מכן התקבל דיווח על ניסיון לפגוע בגדר, ובתגובה השיב הכוח בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. בשלב זה, אומר גורם צבאי, קיימות שתי גרסאות שמעלות את החשד לטיוח הפעולות שבוצעו בשטח. גרסה ראשונה העלתה כי הכוח קיים ירי הרתעתי, וכתוצאה מכך נפל הנער ונחבל. עם זאת, לאחר שדיווח פלסטיני קבע את מותו מארבעה כדורים של כוח צה"ל במקום, שינה הכוח את גרסתו וטען כי אכן השתמש באש.

הגורם הצבאי הדגיש כי עד שלא יגיעו ממצאים ישירים מהטיפול של אנשי הרפואה הפלסטינים בגופת הנער, לא ניתן יהיה לקבוע באופן חד-משמעי מה אכן אירע בשטח בזמן האירוע. עם זאת, הבדלי הגרסאות משעות הבוקר מעוררים חשד כי הכוח לא פעל כשורה. כמו כן, לא ברורה עד כה סיבת המוות והאם בוצע שימוש באש חיה או בכדורי גומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully