וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שעות של ציפייה: שלג כבד יורד בירושלים

השלג שהחל הבוקר ברמת הגולן ובגליל הגיע גם לאזורים הגבוהים בבירה ובהרי המרכז, בהם גוש עציון וחברון. בשעות הקרובות יירד שלג מגובה 700 מטרים במקומות שונים בארץ

צילום: מור שאולי, עריכה: יאיר דניאל

חורף לבן: צפו בשלג בצפון הארץ

התחזית התממשה: אחרי שעות ארוכות של ציפייה מורטת עצבים, במיוחד עבור תושבי הבירה, החל בשעות הצהריים (רביעי) שלג כבד בשכונות הגבוהות של ירושלים. השלג הצטבר על הקרקע בגילה, פסגת זאב, הר חוצבים, הר הרצל, הר הצופים והגבעה הצרפתית. גם באפרת ובגוש עציון ירד שלג. בצפון רמת הגולן, שם לא לומדים היום – כבר נצבעו היישובים בלבן והשלג נערם לגובה של למעלה מעשרה סנטימטרים. גם בהרי הגליל הגבוהים יורד מאז הבוקר שלג. בעיר מעלות החלו גם כן לרדת פתיתי שלג, אולם הוא נמס עם הגיעו לקרקע. מהמשטרה נמסר כי באזור משגב יורד ברד כבד, וקיימת סכנה ממשית של החלקת כלי רכב.

סערת חורף: כותרות אחרונות
ההצפות נמשכות: חיל הים הוזעק לחדרה ובת חפר
באש - ובמים: יום רטוב עם הכבאים בתל אביב
חורף היסטורי: סכר דגניה ייפתח שוב אחרי 20 שנה?

(צילום: עומר מירון)

שלג בגוש עציון, ינואר 2013. יותם רונן
בגוש עציון חוגגים את השבתת הלימודים/יותם רונן

אחרי חמישה ימים של סערה חריגה בעוצמתה, במהלכה נרשמו הצפות נרחבות, שטפונות בנחלים, פינויים של לכודים ושיבושים באספקת החשמל – היום יגיע שיא המערכת בצורה של שלגים בהרים. השלג יורד החל מלפנות בוקר באזורים הגבוהים מ-950 מטרים ברמת הגולן, בהר מירון וביהודה ושומרון. בקריית ארבע, שגובהה 927 מטרים מעל פני הים, כבר דווח בבוקר על פתיתים לבנים שהחלו להצטבר, כך גם באפרת שנמצאת בגובה 910 מטרים. בירושלים, שם גובה השיא הוא 857 מטרים, ראו בשעות הבוקר המוקדמות בעיקר גשם מעורב בשלג - אך כאמור לקראת הצהריים הפכו המשקעים לשלג. בהר הגבוה במדינה, החרמון, הגיע גובה השלג ברכבל התחתון כבר למטר. האתר סגור למבקרים בשל הסערה, והוא ייפתח בימים הקרובים לסקי בהתאם למזג האוויר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בבית ג'אן שבגליל העליון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטמפרטורות, שהיו נמוכות בימים האחרונים, יצנחו עוד ובשעות הצהריים יימדדו בהרי המרכז קרוב לאפס מעלות. בהרי הגליל והגולן הטמפרטורות יהיו פחות מאפס, מה שיאפשר את היערמות השלג. ומה בשאר הארץ? בתל אביב החמימה בדרך כלל, טמפרטורת המקסימום תהיה 11 מעלות, בחיפה – 9, בעמקי הצפון – 6, בכנרת – 15, בקצרין – 5, באשדוד – 13, בבאר שבע – 11, בהר הנגב – 2, ובאילת יימדדו 15 מעלות בצהריים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג ראשון בהר חוצבים שבירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חזאי חברת מטאו-טק, צחי וקסמן, אמר כי גובה הרים בהם אליהם יגיע השלג יילך ויירד ובשעות הקרובות וכי המשקעים הלבנים ייראו מגובה 700 מטרים. לדבריו, השלג יתגבר בשעות אחר הצהריים, והוא ייערם על הקרקע גם בבירה ובצפת. בערב יכול לרדת שלג גם בהר הנגב: בדימונה, בערד ובמצפה רמון – שם ההיערמות מוטלת בספק. באותן שעות בצפון הארץ ייתכן שמקומות לא שגרתיים ייצבעו אף הם במעטה לבן כמו הר הכרמל, הר הגלבוע ואזורים בגליל התחתון - מגבהים של 500 מטר ומעלה.

ואכן, לפי התחזית - סמוך ל-11:30 נצפו פתיתי שלג ראשונים בנצרת, אולם הם עדיין לא נערמו על הקרקע. מדובר בפסגה הראשונה בהרי הגליל התחתון בה יורד שלג במערכת החורף הנוכחי.

שלג בצפון הארץ, ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
שלג בגליל, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גוש אוויר קר מאוד שעשה דרכו מסקנדינביה בשבוע האחרון הגיע לאזורנו, והוא עתיד להביא איתו את השלגים המיוחלים", אמר וקסמן. "כשהאוויר הקר הזה פוגש את הים התיכון החם יחסית נוצרים גם ענני הסערה. עד מחר בבוקר רוב המשקעים שיירדו בהרים יהיו בצורה של שלג", הוסיף. ומה לגבי ההצפות? הסבירות להצפות החמורות שנראו אתמול יורדת, משום שהיום במישור החוף יירדו פחות משקעים בהשוואה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בהר חוצבים שבירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת מתכוננן לשלג, ינואר 2013. עומר מירון
ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ליד מפזרת המלח שעתידה לעבוד היום על מנת להשאיר את הצירים בבירה פתוחים/עומר מירון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג ביישוב פסגות שבבנימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבירה הכינה העירייה עשרות מפלסות שלגים כדי לאפשר את זרימת התנועה בצירים המרכזיים. מחזיק תיק החירום, הכיבוי והביטחון בעירייה, אלישע פלג, אמר כי העירייה עשתה הכנות בהיקפים גדולים ושכרה למעלה ממאה כלים הנדסיים שונים בהם מפזרות מלח ומפלסות שלג שיחלו לעבוד לפי הצורך". ראש העיר, ניר ברקת, אמר אתמול כי שלג בירושלים "הוא חגיגה לירושלמים ולמבקרים הרבים שמגיעים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה בלבן, ואנחנו מקווים שהשלג הפעם לא יאכזב". בעירייה החליטו הבוקר שהלימודים יתקיימו כסדרם, אולם אלה יסתיימו בשעה 12:00 בצהריים, לקראת היערמות השלג הצפויה לקראת הערב.


(עדכון ראשון: 7:55)

חילוץ תושבים בשל ההצפות בחדרה, ינואר 2013. שלומי גבאי
היום ההצפות צפויות להיות פחותות, כובד המשקל עובר להרים. פינוי תושבים מחדרה, הלילה/שלומי גבאי
שלג במרום גולן, ינואר 2013. ג'יליס
שלג ברמת הגולן הבוקר/ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עץ שקרס בעכו/מערכת וואלה!, צילום מסך
שלג במרום גולן, ינואר 2013. ג'יליס
בית הספר האזורי הסגור במרום גולן/ג'יליס
שלג בצפון הארץ, ינואר 2013. חטיבת דובר המשטרה
מעטה לבן ראשון בצפת, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה
נתיבי איילון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
התנועה הבוקר זורמת בנתיבי איילון/ניב אהרונסון
שלג במרום גולן, ינואר 2013. ג'יליס
הפרות בשלג. צפון רמת הגולן, הבוקר/ג'יליס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully