וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפסל תשדיר של בל"ד שצוחק על ליברמן ועל "התקווה"

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

7.1.2013 / 23:08

רובינשטיין הודיע כי התשדיר "מגחיך את ההמנון. ביזיון סמלי המדינה לא מקובל עלי". בנוסף, ביקש מעוצמה לישראל להסיר ביטויים מתעמולתם. המפלגות טענו לפגיעה בחופש הביטוי

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, החליט הערב (שני) לפסול תשדיר רדיו של רשימת בל"ד לבחירות הקרובות מכיוון שהוא "משמיע באופן מעוות ומגחיך את התקווה, המנון מדינת ישראל". המפלגה הערבית פרסמה לפני כשבוע סרטון המציג את שר החוץ לשעבר אביגדור ליברמן, כדמות אנימציה, שר את "התקווה" בסגנון שיר ערבי – כשהוא מלווה בדמותיהן של חברי הכנסת דני דנון, אופיר אקוניס, אריה אלדד ומיכאל בן ארי.

הסרטון מתייחס ליוזמותיו של יו"ר ישראל ביתנו ליברמן להתנות קבלת אזרחות בהצהרת נאמנות למדינת ישראל ולסמליה, בהם דגל המדינה וההמנון הלאומי, אשר לדברי בל"ד אינם מייצגים את הציבור הערבי. בסרטון אומרת דמותו של ליברמן כי "הגעתי למסקנה כי יש להתאים את ההמנון לאוכלוסייה הערבית, כדי שתוכל להזדהות איתו", ואז, כאמור, פוצח בשירת ההמנון.

צפו בסרטון של בל"ד

מלבד ההתייחסות הפוליטית, מהווה הסרטון איזכור לשורת סרטונים ויראליים שנפוצו ברשת לאחרונה, אשר מלגלגים על הקלטה של ליברמן שר את התקווה באירוע של מפלגתו – הקלטה בה נתפס חבר הכנסת מזייף בהמנון. סרטוני התגובה הציגו את "גרסתו" של ליברמן על רקע נעימות שונות, כגון ג'אז ומוזיקה קלאסית.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

בהחלטתו כתב רובינשטיין כי "בזיון סמלי המדינה, מדינה יהודית ודמוקרטית, אינו מקובל עלי כחלק מתעמולת הבחירות של רשימה כלשהי". חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה, העומד בראש הרשימה, גינה את החלטת השופט וכינה אותה "פגיעה של ממש בחופש הביטוי ומצמצמת את מרחב היצירה". "פסילת התשדיר היא המשך של מסע ההשתקה והפחדה נגד רשימת בל"ד וציבור בוחריה. שוב התברר שמה שמותר לימין הקיצוני בישראל, אסור לציבור הערבי", מסר ח"כ זחאלקה, "הפסילה לא תעלים את המציאות הקשה שמשקף הסרטון. מי שחושב שניתן להתנות אזרחות וזכויות בשבועות נאמנות ושירת ההמנון לא מבין מהי דמוקרטיה וראוי לסאטירה נוקבת ונושכת. אנו מזמינים את הציבור הרחב לצפות בסרטון ברשת האינטרנט ולשפוט בעצמו".

ליברמן שר התקווה בסגנון ג'אז

במקביל, החליט יו"ר ועדת הבחירות לפסול חלקים מקמפיין של המפלגה היריבה מימין – עוצמה לישראל. השופט רובינשטיין הודיע לראשי המפלגה, חברי הכנסת אריה אלדד ומיכאל בן ארי, כי הוא מבקש להסיר משפטים מקמפיין הבחירות של המפלגה לקראת שידורי התעמולה שיחלו מחר. רובינשטיין התייחס לקטעים בתשדיר בו השניים מדברים בינהם בערבית ואומרים כי "אין זכויות בלי חובות, ובלי קיום החובות הללו אי אפשר לדרוש זכויות". בנוסף, הודיע כי בתשדירי הרדיו של המפלגה יוסר הביטוי "לא מדינה ערבית, לא מדינת מסתננים", לאחר המילים "מדינה יהודית". אלדד ובן ארי מחו על ההחלטה ומסרו בתגובה כי "המשפטים הללו מוצדקים מבחינה ציבורית ומשפטית, וכל ניסיון למחוק אותם יהיה בגדר פגיעה אנושה בחופש הביטוי".

צפו בסרטון של עוצמה לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully