וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אוצר לשעבר הציג תכנית כלכלית של עלה ירוק

תכניתה של המפלגה הקטנה, המבוססת על ליברליזם כלכלי והפחתת מסים, הוצגה על ידי הכלכלן הבכיר עומר מואב: "נתניהו ישמח שעלה ירוק יישבו איתו; התכנית של יחימוביץ' - קשקוש"

מפלגת עלה ירוק - הרשימה הליברלית הציגה אתמול (ראשון) את התכנית הכלכלית שלה, הנהנית מחסותה של אישיות כלכלית בכירה - פרופ' עומר מואב, לשעבר יועצו הבכיר של שר האוצר יובל שטייניץ. בדברים שנשא עם הצגת התכנית, אמר מואב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "ישמח" אם בממשלתו תשב מפלגה עם תכנית שכזו, ותקף בחריפות את תכניתה הכלכלית של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אותה כינה "קשקוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מואב, אתמול בהצגת התכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"עלה ירוק - הרשימה הליברלית היא המפלגה היחידה שיש לה משנה כלכלית סדורה", אמר מואב. "לנתניהו יש אידיאולוגיה כלכלית טובה, אך כאשר חיים כץ יושב במפלגה, יש בעיה. אין קשר בין הליכוד לבין ליברליזם. נתניהו בסופו של דבר הולך הפוך לגמרי מתפיסתו, הוא הגדיל את נטל המס במקום להוריד אותו, לא היה שום טיפול בבעיות יסוד של המשק הישראלי. לנתניהו יהיה הרבה יותר נוח אם עלה ירוק יישבו בקואליציה".

לגבי התכנית הכלכלית של יחימוביץ', אמר מואב: "ההמלצות של יחימוביץ' בתכנית הכלכלית מטופשות בעניי, אין בניהן לבין מדינות סוציאל-דמוקרטיות מצליחות שום קשר. מדובר בקשקוש מוחלט. היא מקדשת את הוועדים שחונקים את הכלכלה. רק לשם הדוגמה, החוב של חברת חשמל על סך 70 מיליארד שקל, זה חוב של מדינה. המשמעות של הסכום הזה, זה סדר גודל של 35 אלף שקל למשק בית בישראל. מי ישלם את זה? אנחנו, בנינו ונכדינו".

מואב לא שכח להתייחס גם לנושא הלגליזציה של סמים קלים, שעמו מזוהה המפלגה יותר מכל:"זה מאוד מסתדר עם תפיסתי האישית, שמי שרוצה לעשן קנביס שיעשה כרצונו, מדובר בסך הכל בסמל לתפיסת החופש שאני מאוד מאמין בו בהיבט האישי והכלכלי".

"נבקש את תפקיד יו"ר ועדת הכספים"

ירון לרמן, יו"ר המפלגה, קרא באירוע "להציג אלטרנטיבה אחרת מהמסלול המסוכן בו ישראל צועדת". לדבריו, "אנו המפלגה היחידה שמציעה להפחית את התערבות הפוליטיקאים בכלכלה. הממשלה האחרונה העלתה את כל המיסים האפשריים, והכסף הזה לא חוזר אלינו אלא עובר לקבוצות הלחץ, הטייקונים, הוועדים והמפלגות החרדיות. הדרך היחידה להקטין את כוחם של קבוצות הלחץ הוא להחליש את כוחם של הפוליטיקאים ואת כמות הכסף שאנו מעבירים אליהם, כלומר צריך להפחית את נטל המס על אזרחי ישראל. השכבות החלשות תהיינה הראשונות להרוויח מהרפורמות שאנחנו מציעים - הן קונות הכי הרבה מזון. פתיחת שוק מוצרי המזון לייבוא ותחרות חופשיים תוריד את עלות סל הצריכה שלהם משמעותית. אם ניכנס לקואליציה נבקש את תפקיד יו"ר ועדת הכספים".

בעניין הלגליזציה, הוסיף לרמן: "אם נצליח לקדם את מדיניות אי-ההפללה בישראל, אזי מדינת ישראל תוכל לחסוך כסף רב שהיא מוציאה על רדיפת צרכני הקנביס. יתרה מזאת, חולים שכעת משתמשים בתרופות יקרות ומדינת ישראל מונעת מהם להשתמש בקנביס, יוכלו סוף סוף להשתמש בתרופה שהיא כמובן הרבה יותר זולה".

בעלה ירוק טוענים כי אין כיום בכנסת מפלגה ליברלית אמיתית מבחינה כלכלית, בשל נציגי ועדים וח"כים פופוליסטים בליכוד ובעבודה. התכנית הכלכלית של המפלגה כוללת התנגדות לכל חקיקה בזבזנית ודרישה לתמיכה בהקצאת מקורות תקציביים ברורים לכל חוק. המפלגה תומכת גם בשינוי שיטת המשטר כערובה להפחתת יכולת הסחיטה של קבוצות אינטרסים ובעלי הון. מרכיב בולט נוסף בתכנית הוא הסרת המכסים, שלדבריה "משרתים שכבה צרה מאוד של המשק, במחיר של פגיעה משמעותית בכלל הציבור". בנושא הדיור, קוראים בעלה ירוק "להחזיר את הקרקעות לעם" (מידי מנהל מקרקעי ישראל) ולנקוט מהלכים להקטנת הבירוקרטיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully