וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כש"ידיעות" מחממים איטריות קרות

דרור אידר

6.1.2013 / 7:43

לעיתים, ניתוח לשוני של טקסט עשוי ללמד על המוטיבציות החבויות בו. הטענה העיקרית של דיסקין היא שנתניהו וברק מונעים מאינטרסים אישיים ומ"הרבה אגו" ולא טובת המדינה עומדת לנגד עיניהם. זאת - שימו לב - בניגוד לרבין, פרס, שרון ואולמרט נטולי האגו... מובן שדיסקין מוצג כאלטרואיסט שטובת המדינה לנגד עיניו, אבל האזרח המודאג הזה שיחרר בראיון יותר מ-120 פעמים את המילה "אני". מעניין, לא?

אם הנהגת המדינה איומה ונוראה כדבריו, מדוע לכל הרוחות ביקש דיסקין להמשיך לשרת תחתיה כראש המוסד? גם טענותיו כסבא מודאג הן מסווה לטיעונים פוליטיים משומשים: על "הקיפאון המדיני", נגד הבנייה בהתנחלויות ועל כך שהליכוד פונה ימינה.

הוא משתמש בטיעוני ההפחדה שנמצא בטקסטים של דוברי השמאל, אם לא ניכנע לתוכניות ההבל שלהם ונפקיר את גב ההר לשליטה פלסטינית; כולל השימוש המגושם במילת הקוד "משיחיים". במה שונים דבריו מאלה של לבני, אולמרט ואחרים בשמאל הישראלי? מותר להתווכח פוליטית ואידיאולוגית, אבל אל תסתיר את הדברים כאילו היית מהאו"ם. זאת השיטה הישנה של "ידיעות אחרונות" - להחדיר לשיח הציבורי רעיונות של קסטה מצומצמת במסווה של ראייה כלל עולמית. אבל בין השורות נשמעת מנגינה אחרת: "הפלסטינים אמרו לי כבר כמה פעמים שהם מחכים לתוצאות הבחירות... 'מזה נבין לאן מועדות פניה של ישראל'". חכו, חכו מה יקרה לכם, שבחרתם בימין.

השקפת עולמו של דיסקין גוברת על ניתוח המציאות?

הדברים חמורים שבעתיים, משום שדיסקין "מלשין" כאילו ישראל בראשות נתניהו לא התכוונה לעשות שלום עם הפלסטינים - למרות שביצעה פעולות חסרות תקדים ששום ממשלה לפניה לא עשתה, לבטח לא ממשלת ימין, כהקפאת הבנייה והצהרת בר-אילן - בעוד אבו מאזן זוכה אצלו לקרדיט גדול יותר. וגם סלאם פיאד יוצא צדיק. ממש כמו שמעון - "גורם מדיני בכיר" - פרס. "אני אומר לך שהוא (אבו מאזן) לא סרבן שלום", כן, זה רק אנחנו.

הוא מתרץ את הימלטותו של אבו מאזן מתשובה להצעתו המופלגת והמופקרת של אהוד אולמרט במילים "אבו מאזן לא חש ביטחון שבאמת אולמרט הוא האיש שאיתו יוכל לסגור". בשבוע שעבר פירסמנו את התכתובת הפלסטינית הפנימית בזמן אמת שחשף בועז קנטור, שלפיה מלכתחילה הפלסטינים כלל לא התכוונו להשיב לאולמרט ברצינות. האם דיסקין, בשבתו כראש השב"כ, לא הכיר את החומר הזה? או שהשקפת עולמו הפוליטית גוברת על ניתוח המציאות? מעניינת לא פחות העובדה ש"ידיעות" חיממו איטריות קרות. בסוף ייגמרו מאגרי התחמושת במוזסיה. לא אלמן ישראל, תמיד אפשר לשלוף מהארכיון משהו על המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully