וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ברשת: גשושית החלל צילמה "פרח" במאדים

ה"קיוריוסיטי", שיצאה למשימתה באוגוסט וכבר גילתה אפשרות למים שזרמו בכוכב הלכת האדום, שיגרה תצלום חדש ומעניין. מומחים: מדובר בחלק מסלע או חלק שניתק מהגשושית

יש בסיס לחיים על מאדים? גשושית החלל "קיוריוסיטי" של נאס"א צילמה לאחרונה תמונה על כוכב הלכת בה נראה מעין "פרח" על האדמה הסלעית. ה"פרח", שצולם בימיה האחרונים של שנת 2012 וזכה לשם "פרח מרטין", עורר סערה ברשת והעלה מחדש את השאלה האם יש חיים על כוכב הלכת הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרח או חלק מהסלע? התמונה ששיגרה "קיוריוסיטי"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי דיווחים בכלי התקשורת האמריקאיים, הממצא החדש טרם נחקר לעומק, אך מומחים מיהרו לצנן את התקוות וטענו כי מדובר ככל הנראה בחלק פלסטיק שנפל מהגשושית עצמה. אחרים טענו כי ייתכן ומדבר דווקא בחלק סלעי. רשת NBC ציטטה את התייחסותו של דובר נאס"א, גיא וובסטר, לתמונה המסקרנת. לדבריו, הממצא "נראה כחלק מהסלע ולא כחלק מהגשושית".

קשה להאמין שמדובר בחתיכה של הגשושית

בלוגר של הרשת הזכיר כי בחודש אוקטובר האחרון צילמה הגשושית דבר דומה, אז טענו מומחי סוכנות החלל האמריקאית כי ייתכן ומה שצולם הוא בכלל חלק של הגשושית שניתק ממנה עם הנחיתה על מאדים. עם זאת, לפי חלק מהטיעונים שעלו ברשת, ה"פרח" נראה "יוצא" מתוך הסלע עצמו ולכן קשה להאמין שמדובר בחתיכה של הגשושית.

בחודש ספטמבר האחרון הודיעו מדענים של נאס"א כי קיוריוסיטי גילתה שבעבר זרמו מים במקום נחיתתה על כוכב הלכת. מדענית החלל רבקה וויליאמס סיפרה כי בתמונות ששיגרה הגשושית נראות אבנים שככל הנראה נעו והגיעו למקום בשטף מים – מרכיב חיוני לקיום חיים. האבנים העגולות נטמעו בתוך סלעים גדולים, ווויליאמס מסרה כי "יש הסכמה בין החוקרים לפיה האבנים נעו בזרם מים מהיר" והוסיפה כי הן גדולות מכדי להניח שהרוח הזיזה אותן.

"קיוריוסיטי", מעבדת מחקר ניידת שגודלה כשל מכונית קטנה, נחתה בהצלחה על המאדים ב-6 באוגוסט. אחרי התמונות הראשונות בשחור-לבן, ואחרי תמונות הפנורמה המרשימות יותר של אזור הנחיתה, החל רכב החלל בצילום באמצעות לייזר של סלעים במכתש גייל הענקי שבו נחת. זוהי למעשה המשימה שלשמה נשלח הרכב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully