וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכינים צוואר: הג'ירף החולה דובל'ה הורדם למוות

בספארי ברמת גן נפרדו בצער מהיצור ארוך הצוואר, שלאחר מחלה ממושכת וטיפול אנטיביוטי, התיישב במקום וסירב לקום. "הוא היה מיוחד במינו ויחסר לזכרים האחרים", אמרה המאמנת

הספארי ברמת גן נפרד היום (חמישי) מאחד הדיירים הוותיקים שלו, הג'ירף דובל'ה בן ה-17, שהורדם עקב מחלה ממושכת ולאחר שלא היה מסוגל עוד לנוע בכוחות עצמו. "כבר שנתיים שהוא מרגיש לא טוב בחורף", סיפרה דוברת הספארי, שגית הורוביץ, "ובכל חורף המטפלים נותנים לו אנטיביוטיקה, מחממים את האזור בו הוא נמצא ועורכים לו בדיקות תקופתיות. גם השנה, מיד כשהחל החורף, דובל'ה חלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל מי שהכיר אותו, אהב אותו". הג'ירף דובל'ה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הורוביץ סיפרה כי מטפליו של היצור הענק סברו שגם השנה יצליחו לטפל בו עד שיחלים. אך היום, בתום שבוע שבו קיבל טיפול אנטיביוטי, התיישב הג'ירף ומיאן לקום ממקומו. במשך למעלה משעתיים ניסו מטפליו להרים אותו בעזרת חבלים וטרקטורון, אך ללא הצלחה. כשהיה ברור שהחיה ארוכת הצוואר לא יכולה עוד להזיז את גפיה, החליטו בספארי לגאול אותה מייסוריה.

"התחושה בספארי קשה ועצובה, אך עם זאת ברור לנו שלבעלי החיים קיימת הזכות להמתת חסד ובמקרים כאלו אנו יכולים לאפשר להם לפחות למות בכבוד וללא סבל", אמרה הורוביץ. מטפליו האישיים של הג'ירף, שהתקשו להיפרד ממנו, ישבו לידו עד לרגעיו האחרונים, דאגו שירגיש בנוח ושלא יהיה לבדו. גלי ברקוביץ', המאמנת של דובל'ה, סיפרה כי "הוא היה ג'ירף מיוחד במינו, בעל מזג נוח. כל מי שהכיר אותו אהב אותו. למדתי ממנו המון, ואני שמחה שיכולתי להיות שם בשבילו גם בסוף המר. בשעות הצהריים, קצת לפני שדובל'ה הלך לעולמו, עמדו לידו שני הזכרים האחרים שלי, רמבו ואנטואן, והביטו במתרחש. ללא ספק דובל'ה, שנחשב לדומיננטי שביניהם, יחסר להם מאוד".

אחר הצהריים הועבר הג'ירף לניתוח שלאחר המוות, שבוצע על ידי ד"ר יגאל הורוביץ, על מנת לנסות ללמוד פרטים נוספים על המחלה שממנה סבל דובל'ה. אם תהיתם מדוע נקרא כך הג'ירף המנוח, הסיבה לכך היא שכאשר הייתה אמו דניסה בהיריון, ראה אותה אחד המטפלים מציצה לחצר הדובים בשעה שהיו בה גורים צעירים. המטפל אמר לדניסה שלאחר שתמליט, הוא יקרא לבנה על שם הדובים הקטנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully