וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד: יוזם "קמפיין הטלאי הצהוב" יודח מהמפלגה

יהושע בריינר

1.1.2013 / 17:26

אחרי שפורסם בוואלה! חדשות כי יוזם המודעה נגד בנט משובץ במקום ה-96 ברשימת הליכוד לכנסת, הודיעה המפלגה כי החלה לפעול להדחתו משורותיה. משה איפרגן: לא מצטער על המודעה

המודעה ועונשה: תנועת הליכוד החליטה להדיח משורותיה את משה איפרגן, שיזם מודעה שבה נראה יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, מאחורי גדרות תיל לצד טלאי צהוב, תחת הכותרת "הגטו היהודי". אחרי שפורסם בוואלה! חדשות שאיפרגן משובץ במקום ה-96 ברשימת הליכוד לכנסת, הודיע מטה ההסברה של הליכוד, כי המפלגה החלה לפעול להדחתו.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המודעה שחוללה את הסערה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממטה ההסברה של הליכוד נמסר: "תנועת הליכוד החליטה להדיח את משה איפרגן מחברותו בתנועה בעקבות הפצת המודעה שבה נראה בנט מאחורי גדר תיל ונעשה שימוש פוגעני בסמלי השואה. איפרגן, שאישר שעמד מאחורי ההודעה, סירב לבקשת הליכוד להסירה מאתרי האינטרנט, ולכן החלה התנועה לפעול להדחתו. בעקבות הפנייה למשטרה אנו מאמינים שהנושא ייחקר וייחשפו לציבור מניעיו האמיתיים של איפרגן והסיבה לפרסום המודעה הפוגענית".

המודעה, שהפיצה ביממה האחרונה קבוצת פייסבוק בשם "תומכי הליכוד - קמפיין השטח", תוקפת את מפלגתו של בנט וקוראת לציבור הדתי-לאומי שלא להצביע לבית היהודי, אלא למפלגת השלטון. "60 שנה לקח לכיפות הסרוגות לפרוץ את הגטו הסקטוריאלי שכלא אותם בתוך המפד"ל", נכתב במודעה, "60 שנה עד שסוף סוף הצלחנו להתערות בציבור הישראלי ולהיחלץ מהגטו המבודד שמנהיגי העבר כלאו אותנו בתוכו, ועכשיו נפתלי בנט רוצה להחזיר אותנו למפד"ל הישנה. ל'מפלגה של דתיים'. מצטערים נפתלי, אבל אנחנו מעדיפים להיות חלק מהציבור הישראלי ולא להתבדל. בליכוד יש יותר חברי כנסת דתיים ומסורתיים מאשר בבית היהודי!".

משה איפרגן מספר 96 בליכוד. באדיבות המצולמים
"לליכוד אין שום קשר למודעה". איפרגן/באדיבות המצולמים

המודעה, שעלתה באתר "ליכודניק" המזוהה עם פעילי המפלגה, הוכנה ביוזמתו של איפרגן שהודה מוקדם יותר היום בשיחה עם וואלה! חדשות כי הקישור לגטו נעשה ללא קשר לשואה, אלא כדי להדגיש את הבדלנות של מפלגתו של בנט. "הליכוד מותקף מכל הכיוונים ואף אחד לא מגיב", אמר איפרגן, "נכון שהיה פה ממד פרובוקטיבי, אבל לא כל מה שאומרים עליו שהוא גטו מתקשר ישר לשואה".

"לליכוד אין שום קשר למודעה", הבהיר איפרגן לאחר חשיפת היותו במקום ה-96 של הליכוד. "אני ברשימת המפלגה לכנסת כי שמו את כל מי שהפסיד בפריימריז במקומות המרוחקים, אבל בליכוד רוצים 'לשפד' אותי ואני בסדר עם זה. אני לא מצטער על המודעה. יש דבר אחד שאליו לא שמתי לב - שהצבע במגן דוד שבמודעה הוא צהוב, וזה דבר שלא הבחנתי בו והייתי משנה. אני מאמין שהקונספט הבדלני, המסתגר של בנט, הוא מסוכן למדינת ישראל. הליכוד-ביתנו היא המפלגה הלאומית באמת היחידה במחנה הלאומי והמטרה שלנו היא לחדד את ההבדל הזה. בדלנות מביאה להעמקת השסעים בחברה הישראלית".

לקריאה נוספת:
יוזם קמפיין "הטלאי הצהוב" נגד בנט - ברשימת הליכוד
קמפיין נגד בנט מאחורי גדר תיל: "הגטו היהודי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully