וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר 4 של בנט: 'נישואים חד-מיניים - מתכון לחיסול העם היהודי'

יהושע בריינר

30.12.2012 / 15:39

אלי בן-דהן, בכיר ברשימת הבית היהודי, נחשב אמנם לרב מתון בשל תמיכתו בהכשרת מסעדות שפתוחות בשבת, אך בראיון לוואלה! הוא אומר: צריך לסייע לחד-מיניים, לא לתת לגיטימציה

רשימת "הבית היהודי" מנסה אמנם לפנות לקהלים רחבים במערכת הבחירות לכנסת, אולם ספק אם חברי הקהילה הגאה בישראל יוכלו לראות בה בית: הרב אלי בן-דהן, המשובץ במקום הרביעי ברשימת "הבית היהודי", יוצא חוצץ נגד נישואים בין בני אותו המין וטוען בראיון מיוחד לוואלה! חדשות כי הם "מתכון לחיסול העם היהודי".

בתשובה לשאלה מהי עמדתו בסוגייה הצהיר בן-דהן: "זו התקדמות בעיניך? בעיניי זו לא התקדמות. כל פרופסור לסוציולוגיה יאמר לך שהיסוד האיתן של כל עם זה התא המשפחתי. אם ניתן לגיטימציה לתא שיוצר מציאות שאין לה המשך, שאדם בסופו של דבר פועל רק לטובת הדברים הרגעיים שלו, בלי ראייה לעתיד ובלי ליצור דור המשך - זהו מתכון לחיסולו של עם". לדבריו, אילו כולם בישראל היו במסגרת של נישואים חד-מיניים, "העם היהודי היה מתחסל". "אז לתת הכרה חוקית למציאות שבה אנחנו לא יוצרים דור המשך בלי לראות את פני העתיד ובלי להיות חלק משרשרת הדורות?", תהה הרב.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

בן-דהן הדגיש בראיון: "כל מה שאני אומר לא קשור ליחס ההומני ולכך שצריך לסייע לאנשים בעלי נטיות, אבל לא לתת לגיטימציה חוקית לתא שהוא איננו תא משפחתי".

הרב שימש כמנהל בתי הדין הרבניים במשך כעשרים שנה, אולם הודח מתפקידו כיוון שנחשב למתון מדי בעיני הממסד החרדי. בן-דהן (58) נשוי ואב לתשעה ילדים, גדל בבאר שבע ומתגורר כיום בירושלים. הוא שובץ ברשימת "הבית היהודי" במסגרת איחוד הכוחות בין המפלגה בראשות נפתלי בנט לבין נציגי האיחוד הלאומי.

לדבריו, בכוונתו לעסוק בכנסת הקרובה בסוגיות של דת ומדינה, קידום ערכי המשפחה וסוגיות חברתיות. במהלך כהונתו כמנהל בתי הדין הרבניים הוא קידם את סוגיית מסורבות הגט ורדיפה אחר בעלים סרבניים. "עד שהגעתי היו הרבה מאוד נשים עגונות שאף אחד לא ידע כיצד למצוא להן פתרון", הוא אמר. "אני הכנסתי חוקרים פרטיים אחרי מלחמה עם משרד האוצר לתקצוב העניין. אותם חוקרים שהעסקנו איתרו את הגברים ש'נעלמו' וכך למעלה מאלף נשים מצאו את פתרונן". בן-דהן הוא גם אחד מיוזמי "חוק הסנקציות", המטיל איסורים שונים על בעלים סרבניים, כדוגמת שלילת רישיון הנהיגה וחסימת חשבון הבנק שלהם.

זוג גברים דתיים במצעד הגאווה בירושלים. יוני 2009. David Silverman, GettyImages
בבית היהודי אין מקום להומואים ולסביות?/GettyImages, David Silverman

סיסמת המפלגה שלך היא "משהו חדש מתחיל" אבל כמי שבא מבתי הדין הרבניים, אתה לא חושב שאתה עלול להיתפש דווקא כנציג הממסד הישן והמנוכר?

"דווקא אני הבאתי איתי חדשנות לבתי הדין הרבניים והייתי חלוץ כמנכ"ל משרד ממשלתי בתחומים רבים", השיב בן-דהן. "פעלתי לא רק בסוגיית הנשים העגונות, אבל גם ברמת קידום המנהל ורמת השירות בבתי הדין".

באשר לענייני משפחה, בן-דהן תומך בהמלצות "ועדת שניט" בדבר ביטול חזקת גיל הרך הקובעת כי בעת פרידה יעברו הילדים לאמם באופן אוטומטי. לדבריו, הוא יפעל להקמת מערכת שתעקוב ותתמוך ביישומם של הסדרי ראייה בין הורים גרושים לילדיהם. "חסר פיקוח בתחום, הדברים הללו חשובים לילדים", הוא הבהיר.

לבן-דהן גם הצעות שלא בטוח שברבנות הראשית או בממסד החרדי ישמחו לשמוע. כך, למשל, הוא קורא לביטול ההפרדה בין רב ראשי ספרדי לבין מקבילו האשכנזי ולהכרזה על רב ראשי אחד. כמו כן, הוא מצדד בהגבלת כהונתם של רבני ערים עד גיל 70 - בשונה מהמצב הנוכחי במסגרתו רבנים מתמנים בפועל עד יום מותם. "צריך לתת הזדמנות גם לרבנים צעירים יותר ולחזק את הרבנים הקהילתיים", הצהיר הרב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפתעה בבית היהודי: סלומיאנסקי שני, אורבך רביעי. דניאל בוק
"עלה תאנה" ספרדי בבית היהודי? מועמדי בנט לכנסת/דניאל בוק

נראה שעמדתו הליברלית ביותר של בן-דהן היא תמיכת במתן תעודות כשרות למסעדות הפתוחות בשבת. לדברי מי שהיה ראש לשכתו של הראשון לציון, "גם הרב מרדכי אליהו פסק שאם יהיה שלט ברור בכניסה למסעדה שהכלים ששימשו את המקום בשבת לא משמשים לשאר ימי החול, יהיה אפשר לתת תעודת כשרות לכל ימות השבוע".

לא מפריע לך שיש כאלה שרואים בך "עלה תאנה" בבית היהודי, מכיוון שבתחילה הרשימה שנבחרה הייתה מורכבת מאשכנזים?

"אני נבחרתי דרך האיחוד הלאומי בזכות ניסיוני ולא בזכות שום ייצוג אחר. יכול להיות שזה מתקן עיוות ברשימת הבית היהודי אבל נבחרתי בזכות עצמי, ואני גאה במוצאי".

לדבריו, הוא אינו מחזיק מכשיר טלוויזיה בבית, אך מכיר את התכנית "ארץ נהדרת". הוא חובב, בין היתר, טיולי ג'יפים וכדורגל. "הייתי חלוץ בנוער של הפועל באר שבע ועד לפני כמה שנים גם שיחקתי בליגה למקומות עבודה עם בתי הדין. אני מקווה מאוד לחזור למגרשים", הוא אמר.

לקריאה נוספת:
לבני: בנט ורבנים קיצוניים הובילו לחיכוך עם צה"ל
בנט: אם צריך לפנות מאחז בלתי חוקי - לא בשבת
הקרב בין הליכוד לבית היהודי הגיע לבתי הכנסת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully