וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב פתוח לחנין זועבי

27.12.2012 / 9:13

ביום בו דן בית המשפט בפסילת הח"כית מבל"ד, מבקש ממנה כלב מאיירס הסברים: אם את מבקשת לשאת את דגל השוויון וחופש הביטוי, כיצד את תומכת ברשות הפלסטינית המדכאת והמושחתת

ח"כ זועבי שלום רב,

מאז התחילה פעילותך הציבורית, את נוהגת לבקר את ישראל על אפלייה, קיפוח, הפרה ושלילה של זכויות המגזר הערבי בישראל, ואת בתוכו. כשעל סדר היום נמצאת אפשרות פסילת מועמדותך לכנסת הבאה, את זעקת מעל כל במה אפשרית שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי, בחופש הייצוג ובדמוקרטיה.

כמייסד מכון ירושלים לצדק, ארגון לזכויות אדם, אני משקיע מזמני ומרצי לקידום החירות, הדמוקרטיה, שלטון החוק וזכויות אדם. אם דעותייך חופפות לדעותיי, כפי שאת מציגה אותן, כעת אחרי שוועדת הבחירות המרכזית של הכנסת החליטה לפסול את מועמדותך ורגע לפני שבג"צ דן בבקשתך לביטול הפסילה, הרשי לשאול אותך כמה שאלות:

דו"ח שהוכן על ידי מכון ירושלים לצדק והוצג בפרלמנט האירופי לפני כחודש, בשם "Hidden Injustices – A Review of PA and Hamas Human Rights Violations in the West Bank and Gaza", אשר מסתמך על מחקר עומק הכולל מאות ראיונות עם פלסטינים בשטח, מראה כי הגורמים העיקריים להפרת זכויות האדם של העם הפלסטיני, הם הרשות הפלסטינית והחמאס, ולא ישראל. גורמים אלו מבצעים, באופן שגרתי, מעצרים שרירותיים, עינויים, הוצאות להורג, סתימת פיות של עיתונאים, ופוגעים בחופש הביטוי, חופש הדת, זכויות נשים וזכויות ילדים.

את ישראל את מבקרת?

מהדו"ח עולה כי הפגנות ברשות הפלסטינית מפוזרות באלימות ורבים ממשתתפיהם נעצרים, ללא הגשת כתב אישום. כל מי שמביע עמדה נגד המשטר מסתכן במעצר, ענישה כלכלית ופגיעה בבני משפחתו. הרשות מדורגת במקום ה-150 מתוך 170 מדינות בעולם במדד חופש העיתונות. כלי תקשורת שמעזים להביע עמדה נגד המשטר נסגרים, עיתונאים ובלוגרים שמבקרים את השלטון נעצרים ומעונים. המצב ברצועת עזה גרוע אף יותר. עם עלייתו לשלטון, השתלט החמאס באופן מוחלט על אמצעי התקשורת והחל להנפיק תעודות עיתונאי מטעמו.

אחת מטענותייך היא לחוסר שיוויון ואפלייה נגדך בגלל שהנך משתייכת לאוכלוסיית מיעוט בישראל. חוק היסוד הפלסטיני מעניק לאיסלם מעמד של דת רשמית תחת שלטון הרשות, כאשר עקרונות השריעה מהווים את המקור לחקיקה. אמנם, מוצהר בחוק היסוד, כי חופש האמונה והפולחן יכובדו גם כן. אולם חלק מחוקי השריעה הנקראים הד'ימי אינם מאפשרים להתייחס לבני דתות אחרות בשוויון או בסבלנות מוחלטים. לפי דו"חות מחלקת המדינה האמריקאית, הרשות הפלסטינית מכבדת על פי רוב את חופש הדת בחקיקה ובפרקטיקה. אולם יחד עם זאת, היא דורגה במקום 11 מתוך 11 בדירוג המדינות
בתחום הרדיפה או האפליה כנגד מיעוטים דתיים.

למעלה מ-25 מיליארד דולר נתרמו לרשות הפלסטינית עד כה, סכומים שהיו מיועדים לבניית תשתיות וליצירת תעשייה מודרנית ומקומות עבודה, על מנת להוות בסיס למדינה עצמאית חזקה. אך במקום להשיג מטרות אלה, הכספים זרמו לחשבונות בנק פרטיים של מנהיגי הרשות הפלסטינית, מימנו מצבורי נשק ששימשו טרוריסטים, שילמו משכורות של מערכת בטחון מנופחת, ומימנו חינוך לשנאה, ג'יהאד, גזענות, ואנטישמיות.

אני פונה אליך, ח"כ זועבי, ומבקש לדעת מדוע את, כאדם שנושא את דגל הסובלנות הליברלית ונהנית מהדמוקרטיה בישראל, ובמיוחד מחירות וחופש הביטוי, מקדמת בדיוק את ההיפך מהערכים האלה על ידי תמיכה ברשות הפלסטינית באופן חד משמעי. כיצד ייתכן שאת מבקרת, חדשות לבקרים, את הפגמים במערכת הדמוקרטית בישראל, ונמנעת מלבקר בפומבי את הפגיעות הקשות של הרשות הפלסטינית בזכויות אדם?

הכותב, עו"ד כלב מאיירס, הוא מייסד מכון ירושלים לצדק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully