וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לחגוג: במכללת צפת העלימו לסטודנטים עץ אשוח

קובי דוד

24.12.2012 / 21:42

עץ אשוח שהוצב בכניסה למעונות הסטודנטים בצפת, לרגל חג המולד הוסתר במחסן ציוד, מחשש שיצית מהומות עם הסטודנטים היהודים. סטודנט במכללה: "לא מכבדים את החגים שלנו"

קבוצת סטודנטים נוצרים הלומדים במכללה האקדמית בצפת, החליטה לציין את ערב חג המולד בין כותלי המכללה, מפני שאינם יכולים להגיע לביתם, ולחגוג בחיק המשפחה. הסטודנטים רכשו היום (שני) עץ אשוח מהודר והציבו אותו בכניסה למעונות בהם הם מתגוררים. כמה שעות מאוחר יותר התאכזבו לגלות כי העץ הוזז ממקומו והוסתר במחסן הציוד.

העץ עורר שמחה רבה בקרב אותם הסטודנטים, שחששו מכך שלא יוכלו לציין את אחד החגים החשובים ביותר לדת הנוצרית. במהלך היום הגיעו סטודנטים רבים שקישטו את העץ והצטלמו לידו, כמיטב המסורת. אלא, שלקראת שעות הערב המוקדמות, סטודנטים שהיו בדרכם למעונות הופתעו לגלות כי עץ האשוח נעלם. "זהו חג מולד עצוב ביותר", סיפר נציג הסטודנטים הערבים במכללה, גבריאל מנסור בן 24, סטודנט שנה ג' בחוג למדעי המדינה. "בסך הכול רצינו לעשות קצת הרגשה טובה לכל אותם סטודנטים שנשארו לבד במעונות, ולא יכולים היו לנסוע למשפחותיהם". מנסור, שביקש להבין לאן נעלם העץ, פתח יחד עם חבריו במסע חיפושים במכללה. איש התחזוקה הסביר לו כי העץ לא נעלם, אלא נלקח והוסתר במחסן הציוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בסך הכול רצינו לעשות קצת הרגשה טובה לכל אותם סטודנטים שנשארו לבד במעונות". העץ בטרם הוזז/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כעסתי לשמוע זאת", אמר מנסור. "מה עוד שהוא טען שהעץ עלול להצית מהומות עם הסטודנטים היהודים ושאר תושבי צפת שישמעו על כך. לצערי, לא מכבדים את החגים שלנו". לדבריו, מעשה זה עלול לערער את הסטטוס קוו הרגיש בין יהודים לערבים הלומדים במכללה. "אנחנו מכבדים במלוא הרגישות את כל חגי ישראל. למה אף אחד לא יכול לכבד גם את המסורת שלנו? אין סיבה שלא נוכל להציב עץ אשוח".

"אני לא חושב שצריך לציין בכזאת ראוותנות את חג המולד", אמר סטודנט יהודי המתגורר בקריית שמונה. "במכללה קיים צביון יהודי מובהק. זה לא בריא שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה".

מהמכללה האקדמית צפת נמסר בתגובה: "המכללה האקדמית צפת היא מכללה רב תרבותית המכבדת ומציינת את חגם של כל הסטודנטים הלומדים בה. עץ האשוח הוצב על ידי הסטודנטים ללא תיאום ואישור מהנהלת המכללה. לכן, מציביו התבקשו להסירו. המכללה מברכת את הסטודנטים הנוצרים בברכת חג שמח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully