וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגיפת ההשמנה מגיעה גם אל החתולים

ריבי מאייר

24.12.2012 / 13:00

השמנה הפכה בשנים האחרונות למחלה הנפוצה ביותר ממנה סובלים חתולים. אם החתול שלכם כבר ממזמן לא נראה כמו נמר, אלא יותר כמו דב, כדאי שתכנסו

המגיפה של העולם המודרני לא פסחה גם על חברינו המשופמים שסובלים מהבעיה הנפוצה ביותר אצל חתולים – השמנה. המחלה המודרנית עלולה לגרום לחתולים לשפע של בעיות פיזיולוגיות, כמו סכרת, בעיות לב ודם ועוד. במקביל היא גורמת לבעיות התנהגות ממשיות כמו אגרסיביות יתר, פחדנות יתר ולאכילה של מוצרים שאינם מזון.

חתול שמן. AP
אני לא שמן, יש לי עצמות כבדות/AP

רגשות אשם שפותרים באוכל

מגיפת ההשמנה נובעת מכך שרוב החתולים שגרים בתוך דירות אינם פעילים כפי שגופם דורש. בנוסף לכך רובם הגדול של האנשים אינם מודעים די הצורך למתן מענה הולם לצרכיהם הפיזיולוגיים, התנהגותיים והרגשיים של החתול, שבעולם המודרני תלויים בבעליהם לפעילות ולמזון. בדיוק כמו אצלנו בני האדם – כאשר אין איזון בחיים, בדרך כלל הבחירה הטבעית היא במתן מענה במה שנמצא בזמינות הכי גבוהה ואשר נותן מענה פיזי נעים, וזה מזון.

התעשייה הענקית של המזון המתועש לחתולים דוחפת באופן טבעי מבחינתה את הרכישות המוגברות של מזון. ניתן למצוא כיום שפע רב ביותר של מזון טעים לסוגיו השונים, מה שמשרת את רגשות האשם של בעלי חתולים, שמרגישים שאין להם די זמן פנוי כדי לדאוג לחתול שלהם - כך שהם מפצים את חיית המחמד שלהם במזון וחטיפים.

באופן כללי, הפך המזון להיות הנדבך העיקרי בחיי החתול, ולמעשה הוא מרכז הפעילות של האדם עם החתול, לכן חשוב מאוד להפעיל את החתול ולשחק עימו על מנת שלא יהיה משועמם. אם בניתם על פיתרון ה"פלא" של מזון דיאטטי, דעו שהוא אינו פתרון כלל וכלל, מפני שמדובר בטיפול בסימפטום ולא בסיבות ההשמנה. אכילת מזון דיאטטי כמו גם הגבלת מזון הן אופציות גרועות מאוד, ולמעשה הן גורמת לרצון מוגבר של החתול לאכילה ולשפע של בעיות התנהגות.

איך תדעו אם החתול שלכם סובל מבעיית משקל? מבט אחד על חתולי הרחוב המטופלים בפינות ההאכלה יתן לכם מדד איך היה יכול להיראות החתול שלכם עם קצת יותר פעילות גופנית.

חתול שמן שוכב על הגב. Patrick Hermans, ShutterStock
שמישהו ירים אותי מכאן/ShutterStock, Patrick Hermans

ביום שישי הקרוב ה-28 בדצמבר תערך הרצאה בנושא השמנת חתולים שתתקיים בשעה 10:00 ברחוב ראול ולנברג 24 שברמת החייל, תל אביב.

  • עוד באותו נושא:
  • חתולים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully