וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: ”אם יורו לי לפנות יהודים, לא אעשה זאת”

טל שלו

20.12.2012 / 22:43

בראיון לערוץ 2 הביע יו"ר הבית היהודי עמדה קשה נגד פינוי התנחלויות, "אם אקבל פקודה לפנות יהודי, אבקש מהמפקד לפטור אותי". השר יעלון: מי שקורא לסרבנות הוא חסר אחריות

יו"ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, התייחס הערב (חמישי) באופן יוצא דופן לאפשרות של פינוי התנחלויות במסגרת הסכם עתידי עם הפלסטינים. "אם אני אקבל פקודה לפנות יהודי מביתו ולגרש אותו, המצפון שלי לא יאפשר זאת. אני אבקש מהמפקד לפטור אותי", אמר בנט בראיון לתכנית "משעל חם" בערוץ 2. בתגובה לשאלה האם משמעות הצהרה זו היא כי הוא יסרב פקודה, אמר, "מצטער, אני לא מסוגל להיכנס לבית יהודי ולפנות אותו". בנט ציין כי "גם לא הייתי רוצה לגרש ערבי מהבית".

בנט קרא לבוחרים להצביע למפלגתו כדי להשיג השפעה רבה יותר על הממשלה העתידית, ושלל את הטענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש להרחיקו מן הקואליציה, בין היתר על רקע סכסוך העבר ביניהם, לאחר שכיהן כראש מטהו.

לאחר סיום הראיון ביקש בנט להסביר את דבריו בסטטוס שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, שם כתב: "עמדתי ברורה: כאחד שהוביל לוחמים פעמים רבות במבצעים ובשדה הקרב אני מתנגד בכל נפשי ולבי לסירוב פקודה. את כל הפקודות שקיבלתי במשך 22 שנותיי בצה"ל קיימתי ואמשיך לקיים. אישית, פשוט אינני מסוגל לגרש משפחה מביתה, ואבקש ממפקדיי לשחרר אותי מכך. אני מתפלל לכך ואפעל בכל מאודי שלעולם ממשלת ישראל לא תגרש משפחות מביתן בארץ הזו".


כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"מצטער, אני לא מסוגל להיכנס לבית יהודי ולפנות אותו". בנט/נמרוד סונדרס

דבריו של בנט גררו תגובה מיידית מהליכוד, אשר נפגעת בסקרים האחרונים מהתחזקותה של הבית היהודי. יושב ראש מטה ההסברה של הליכוד, השר גלעד ארדן, אמר הערב לוואלה! חדשות כי האמירה של בנט "גורמת קודם כל נזק כבד לצה"ל, כי הצבא מושתת על קיום פקודות". ארדן הוסיף: "כמי שמתנגד לעקירת יישובים, אני חושב שהעמדה הזו מזיקה מאוד גם למחנה הימין - כי אם ניתן להצדיק סרבנות מצפונית אז מה נענה מחר לזהבה גלאון ולארגוני שמאל כמו האומץ לסרב כשהם יעודדו חיילים לא לשרת בשטחי יהודה ושומרון?"

השר לעניינים אסטרטגיים והמשנה לראש הממשלה משה (בוגי) יעלון, תקף את בנט וטען כי מדבריו משתמע שהוא תומך בסירוב פקודה. "כרמטכ"ל לשעבר אני מזועזע מהדברים שאמר נפתלי בנט. קיומה של ישראל מושתת על צה"ל, וצה"ל מושתת על ציות לפקודות", אמר השר יעלון. "מי שקורא לסרבנות הוא חסר אחריות ופוגע בערכי היסוד של מדינת היהודים".

גם במפלגת העבודה תקפו את הדברים. "מדובר באמירה אומללה ובלתי מתקבלת על הדעת אפילו בתקופת בחירות", אמר ח"כ איתן כבל, ראש צוות התגובות של המפלגה. "ללא קשר לפוליטיקה, מימין ומשמאל סירוב פקודה מהווה חציית קו אדום הפוגעת ביכולת שלנו לתפקד כחברה, ודברי תמיכה של מנהיג ציבור המעודדים לכך הם חמורים ובלתי לגיטימיים לחלוטין".

במפלגת קדימה אמרו לאחר הראיון כי "בנט חשף את פרצופו האמיתי והמסוכן. הערב האמת יצאה לאור - מתברר שבנט הוא לא יותר מהרועה של נוער הגבעות. יש להזכיר לו שחוק הוא חוק הוא חוק, ומי שמצהיר כי לא ימלא אחר החוק, אינו ראוי להיות נבחר ציבור, וודאי שלא להוביל מפלגה".

בסקרים האחרונים מראה מפלגת הבית היהודי התחזקות קבועה, על חשבון מצביעי הליכוד-ביתנו ומצביעי ש"ס. במפלגה מזהים פוטנציאל קולות אדיר בקרב צעירים חילונים, בין היתר כאלה שנטו להצביע למפלגתו של יאיר לפיד אבל רואים בבנט אופציה לגיטימית. בשבוע האחרון מגיע בנט למפגשים רבים עם אוכלוסייה צעירה ומשכילה בטווח הגילאים 18 עד 30, רובה המכריע חילוני. בשיטה דומה עבד בנט בבחירות הפנימיות לראשות המפלגה, כשזנח את המצביעים המבוגרים של המפלגה והתמקד בצעירים דתיים ומסורתיים במסגרת סדרת מפגשים עם תלמידי ישיבות ומכינות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully