וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות שבו לעבודה: "התחושה היא שלא ספרו אותנו"

בתום 17 ימי שביתה במתכונת שבת, חזרו האחיות לבתי החולים ותמכו בהסכם שהביאה יו"ר הסתדרות האחיות: "עמדה בנחישות מול האוצר". והיו גם קולות אחרים: "ניתן היה להשיג יותר"

האחיות שבו הבוקר (חמישי) לעבודה סדירה בתום 17 ימי מאבק במתכונת שבת, במהלכם קיבלה רוח גבית יו"ר הסתדרות האחיות, אילנה כהן, ונראה שלאחר חתימת ההסכם שהביא לקץ הסאגה, האחיות מרוצות מתוספת השכר שהושגה. "אני שמחה מאוד לחזור לעבודה ושמחה על התוספת. אילנה כהן עמדה מול האוצר בנחישות ואני בטוחה שכולם מצדיעים לה הבוקר", אמרה שרה כהן, אחות בבית החולים שיבא בתל השומר. "אנחנו עובדות שנים על גבי שנים והתחושה היא כי איש לא סופר אותנו, והיום הבהרנו שזה לא המצב. אנחנו עושות עבודה חשובה שראויה לתגמול הולם וכאב לי לראות שאנשים לא מעוניינים להיכנס לתחום הזה, אני מקווה שהתוספות ישנו את המצב", הוסיפה כהן.

הפגנת אחיות מול משרד האוצר, דצמבר 2012. עומר מירון
"לוקחים אותנו כמובן מאליו". האחיות בהפגנה, השבוע/עומר מירון

מנגד, כמו בכל מאבק, יש שסוברים כי היה צריך לנקוט בצעדים חריפים יותר, כדי להשיג תוספות גבוהות יותר. "זה לא הסכם רע אבל אולי היה אפשר להבהיר לאוצר שאנחנו רציניות ולקבל יותר אם היינו נוטשות את המחלקות, אפילו רק למספר שעות, כי נראה לי שזו תוספת גבולית שלא בהכרח תדחוף אנשים לבוא להיות אחות או לא לוותר על המקצוע", אומרת אחות בבית החולים איכילוב הנמצאת במקצוע זה עשור. לדבריה, "לוקחים אותנו כמובן מאליו, שתמיד נהיה שם, בדיוק כמו שטענו העובדים הסוציאליים בשביתתם, וגם הם קיבלו בסוף תוספות, אך לא משמעותיות מאוד. אני בטוחה שבחברת החשמל או ברשות שדות התעופה היו מקבלים תוספות כאלה ביום הראשון לשביתה ואחרי 17 יום היו מגיעים להרבה יותר".

על פי ההסכם, תוענק לאחיות תוספת רוחבית קבועה בגובה 1,400 שקלים לשכר הבסיס. תוספת זו תשפיע גם על ערך השעה של האחיות, שתעלה בכ-10 שקלים, מה שישליך על שכרן בכוננויות, בתורנויות ובשעות הנוספות. "השגנו את המטרה, שהייתה העלאה משמעותית של בסיס השכר, תוספת אחידה שמסייעת בעיקר לבעלי השכר הנמוך", מסביר אורי פליישמן, מנכ"ל הסתדרות האחיות שליווה את הליך המשא ומתן. "אחות מתחילה שמשתכרת היום 5,200 שקלים בחודש תקבל 6,600 שקל בתור התחלה, ואחות ותיקה מתקרבת לשכר ממוצע במשק, זה מנגנון שיכול להוביל לשינוי", הסביר.

יחימוביץ': "ממשלה אחראית יודעת להקשיב למצוקות בשטח"

במערכת הפוליטית בירכו הבוקר על חתימת ההסכם, ושר הפנים אלי ישי אמר כי על המדינה לדעת לתגמל את האחיות בהתאם לחיוניותן. "המציאות שבה האחיות עושות לילות כימים במסגרת עבודתן, לא זוכות לתגמול הראוי וזאת בשעה שהאוצר ידע לתגמל מעל ומעבר ארגונים ועובדים חיוניים, אך חיוניים פחות מהאחיות - לא התקבלה על הדעת. יש לברך על ההסכם המתקבל ולהמשיך לראות באחיות כוח חיוני למשק ולעם שאין לפגוע בו", אמר ישי.

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה כי "טוב שהסאגה הזו הגיעה לסיומה, אך חבל שהאחיות נאלצו לעבור מסכת מייגעת של תחנונים וסחבת. ראש הממשלה היה רחוק מלהפגין מנהיגות בעניינן והוא בחר, כהרגלו, לעסוק בכל הנושאים הנוחים לו ולהתעלם במשך זמן ממושך מקריאותיהן". יחימוביץ' הוסיפה כי "האחיות לא נלחמו רק עבור עצמן, אלא עבור שירותי בריאות ציבוריים נורמליים בישראל, אבל נתניהו לא מצא את המטרה הזו ראויה מספיק. ממשלה אחראית היא ממשלה המקשיבה למצוקות בשטח בזמן שהן מתרחשות ויודעת להביא לפתרונן בזמן".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully