וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות חזרה בה מהסדר טיעון, נאשמים ברצח זוכו

גלעד גרוסמן

19.12.2012 / 18:32

פרקליטיהם של גיל באשה ויצחק מימוני גיבשו עם הפרקליטות הסדר טיעון בעל פה בשל מעורבתם ברצח יצחק ג'ורג'י לפני שש שנים. לאחר שההסדר בוטל, משפטם נמשך ובסופו לא הורשעו

הפרקליטות חזרה בה מהסדר טיעון, הנאשמים הולכים הביתה: בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה היום (רביעי) שני נאשמים מרצח יצחק ג'ורג'י לפני שש שנים. ג'ורג'י נדקר למוות לאחר סכסוך בינו לבין יחזקאל באשה, שנידון למאסר עולם לאחר שהורשע ברצח. כחודשיים לפני שניתן גזר הדין במשפטו של באשה, הוגש כתב אישום נוסף נגד אחיו גיל ונגד יצחק מימוני, בטענה שהיו מעורבים ברצח.

באשה ערער לבית המשפט העליון ובמקביל התנהל משפטם של שני הנאשמים האחרים. עורכי דינם של הנאשמים, אבי חימי, ירום הלוי וחיים אוחנה, ניהלו מגעים עם הפרקליטות, וגיבשו הסדר טיעון בעל פה, לפיו יורשעו יחזקאל באשה ומימוני בהריגה. לפי ההסכם, מאסרו של באשה יקוצר ל-20 שנה, על מימוני יגזרו 12 שנה ואילו גיל באשה יודה בסיוע להריגה והצדדים יבקשו לגזור עליו ארבע שנות מאסר. בהמשך חזרה בה הפרקליטות מההסכמות, שכאמור לא נחתמו, בין השאר בשל התנגדות משפחתו של ג'ורג'י.

"הזיכוי ראוי, צודק והוגן"

הנאשמים עתרו לבג"ץ בדרישה לחייב את הפרקליטות להוציא לפועל את ההסדר, אך בג"ץ דחה בקשתם ואישר את ביטול ההסכם. במקביל, נדחה ערעורו של יחזקאל באשה ומשפטם של שני הנאשמים נמשך, עד לזיכוים היום. הרכב השופטים קבע כי אף אחת מהראיות שאספה המשטרה אינה מצביעה על אחריותם של השניים לרצח, אלא רק מצביעה על כך שהיו מעורבים באירוע. לכן החליטו לזכות את גיל באשה מחוסר ראיות ואת מימוני מחמת הספק.

פרקליטו של באשה, עו"ד אבי חימי, אמר לאחר הדיון כי "הזיכוי ראוי, צודק והוגן ובעיקר מחוייב המציאות, בשל העדר ראיות מפלילות ומנגד קיומן של ראיות רבות המצביעות על העדר אשמה".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "הפרקליטות מעולם לא חזרה בה מהסדר טיעון עם הנאשמים, מאחר ולא היה הסדר שכזה. בין הצדדים היו מגעים אשר לא הבשילו לכדי הסדר, ובעניין זה אף הגישו סניגורי הנאשמים בג"ץ אשר נדחה. בהכרעת הדין של יחזקאל באשה, אשר הורשע ברצח בבית המשפט המחוזי וערעורו לבית המשפט העליון נדחה, הוא הורשע ברצח יחד עם אחרים, כאשר בית המשפט נוקב בשמותיהם של שני הנאשמים האחרים באופן מפורש. הפרקליטות תלמד את הכרעת הדין ותשקול את צעדיה".

לפני שלוש שנים: רצח צעיר במסעדה ונדון למאסר עולם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully