וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי אקדמיה לבג"ץ: "לאפשר העסקה גם אחרי גיל 67"

גלעד גרוסמן

19.12.2012 / 11:00

בעתירה שהוגשה לביטול חוק גיל הפרישה הקיים נכתב כי החוק מהווה פגיעה אנושה במבוגרים. בשבוע שעבר חייב בית הדין לעבודה את אוניברסיטת בר אילן לפצות עובדת שאולצה לפרוש

אנשי אקדמיה עתרו אמש (שלישי) לבג"ץ בדרישה לבטל את חוק גיל פרישת חובה, הקובע שמעסיק רשאי לחייב עובד לפרוש בגיל 67. "גיל פרישת חובה צורב אות קין במצחם של המבוגרים, וכולו יציר דעות נבערות וחשוכות ופגיעתו קשה ואכזרית", כתבו העותרים, פרופ' אסא כשר ושני פרופסורים מהטכניון, משה גביש ומרדכי שגב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שניים מהעותרים הם מרצים בטכניון. קמפוס הטכניון בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרופ' גביש הוא חבר בפקולטה לרפואה בטכניון, וכיוון שגיל הפרישה בטכניון הוא 68, בעוד שנתיים יהיה עליו לפרוש. שגב, פרופסור לפיסיקה, ייאלץ לפרוש ב-2027. לאחר פרישתם יוכלו השניים להתמנות לפרופסור אמריטוס, אולם אז לא חובה לשבצם בהוראה וזכויות המעבדה שלהם נפגעות. כשר, שפרש זה מכבר מאוניברסיטת תל אביב והוא על תקן פרופסור אמריטוס, הצטרף לעתירה מסיבות עקרוניות.

"העלייה בתוחלת החיים מכבידה על מערכת הפנסיה"

לטענת העותרים, הפרישה הכפויה גורמת לפגיעה בכבודם ובחופש העיסוק שלהם, ותוביל לירידה באיכות חייהם. לטענתם, מדובר בפגיעה "אנושה וחסרת תקנה במבוגרים". עוד נכתב בעתירה כי העבודה היא מקור מרכזי להגשמה עצמית, לדימוי ומעמד חברתי, לבריאות פיזית ונפשית ולקשרים חברתיים.

עוד טענו השלושה כי תוחלת החיים בישראל עולה וחלה ירידה בילודה, וכי בעתיד ייווצר לחץ כבד על מערכת הפנסיה. לכן יש צורך ברפורמה, שאחד ממרכיביה הוא דחיית גיל הפרישה לפנסיה. "פרישה כפויה מעבודה שיש עמה סיפוק גורמת לפגיעות קשות ואכזריות", נכתב בעתירה.

העתירה עשויה להיות מושפעת מהחלטתו התקדימית של בית הדין הארצי לעבודה בשבוע שעבר, שחייב את אוניברסיטת בר אילן לפצות עובדת ב-50 אלף שקל, לאחר שהנהלת המוסד דחתה בקשה של עובדת המוסד, ליבי וינברגר, להמשיך בעבודתה גם לאחר גיל הפרישה, ואילצה אותה לפרוש לגמלאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully