וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנקציות יחכו: אירן נחושה לשגר קוף לחלל

משה-חי הגיגת

18.12.2012 / 13:48

ראש סוכנות החלל ברפובליקה האיסלמית אמר כי ארצו ערוכה לשגר לוויין הנושא גוף חי - ככל הנראה קוף. בשנה שעברה נכשלה אירן במשימה הזו, חרף יכולתה המרשימה בשיגור לוויינים

חרף כישלונה הקודם, מסתמן שאירן נחושה לשגר קופים לחלל. ראש סוכנות החלל של הרפובליקה האיסלמית, חמיד פאזלי, אמר אתמול (שני) כי הסוכנות "ערוכה לשליחת הלוויין 'פישגאם' (חלוץ) לחלל כשהוא נושא גוף חי".

פאזלי הביע תקווה כי הלוויין, שבעבר נודע בשם "כאווסגר 5", ימריא לחלל "בעתיד הקרוב" כשהוא נושא קוף חי. בסוף הקיץ שעבר הודתה אירן כי נכשלה במשימה לשגר לחלל קוף חי, אך לא פירטה כיצד בדיוק נכשל השיגור.

כבר לפני חצי שנה הבטיחה אירן: "נשגר קוף לחלל בשבועות הקרובים"

לפיק, קוף מקוק ששוגר לחלל ב-1996 בחללית הרוסית ביון 11. AP
האם, השימפנזה שיצאה לחלל בחללית האמריקנית "ליטל ג'ו 2"/AP

אירן שיגרה בשנים האחרונות כמה לוויינים לחלל, בהם "כאווסגר 3' בפברואר 2010, בו יצא לראשונה לחלל אורגניזם חי מאדמת אירן. הלוויין לעיבוד מידע "אומיד" המריא מאירן ב-2009, ולוויין הצילום "ראסאד" שוגר ב-2011. לוויין נוסף, ששוגר בפברואר האחרון, משמש לצרכי מדע ותקשורת. מאז תחילת השנה, צוטט ראש סוכנות החלל פאזלי, באומרו כי הרכב "כאושגר 5" צפוי להמריא לחלל כשבבטנו קוף מסוג מקוק רזוס.

בסוף שנות ה-90 הצהירה אירן כי היא מעוניינת לשגר לחלל כלים מייצור עצמי לצרכי מחקר. בשנת 2005 ערכה אירן את השיגור הראשון המוצלח שלה בעזרת יכולות רוסיות והציבה בחלל את הלוויין "סינה 1", שהיה למעשה חסר כל ערך מבחינה צבאית. שיגורו נעשה בעיקר כדי לשמור על מיקומה הטכנולוגי של אירן בשורה הראשונה, לצד שאר מדינות העולם המתקדמות. ב-2010 צוטט הנשיא מחמוד אחמדינג'אד בערוץ הטלוויזיה האירני באנגלית PRESSTV, באומרו כי אירן מתכוונת לשגר אדם לחלל עד לשנת 2019.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully