וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מודאגים מההתלקחות בגדה; "20 פלסטינים נפצעו בחברון"

גורם ביטחוני בכיר ציין דאגה בצה"ל מהעלייה בפיגועים, לה תורמות ”הרטוריקה של פוליטיקאים ישראלים". הבוקר: יידוי אבנים בחברון, הפלסטינים טוענים לפצועים ולשישה עצורים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חשש מהידרדרות המצב הביטחוני ביהודה ושומרון: גורמים בכירים בצבא ובמשרד הביטחון מעידים כי קיימת עלייה מדאיגה במספר הפיגועים בגדה המערבית, בהם שני האירועים האחרונים בחברון - ניסיון הפיגוע אמש, ויידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון בסמוך למערת המכפלה הבוקר (חמישי).

מקורות פלסטינים דיווחו כי בסך הכל נפצעו 20 פלסטינים בעימותים עם חיילי צה"ל בחברון. חמישה מהם, שלפי הדיווח נפגעו מירי כדורי גומי לעברם, הועברו לבית החולים בעיר. עוד דיווחו כי ישראל עצרה שני צעירים פלסטינים בעיר, ועוד ארבעה אסירים משוחררים ששבו לחברון: מועאד' הימוני, אחמד עוויוי, אנס ג'עבה ומועתז חרבאוי.


התגברות מעשי האלימות מיוחסת להתעוררות הלאומית הפלסטינית ולמבצע "עמוד ענן", אך לדברי הגורמים הישראלים, עדיין לא מדובר ברצף אירועים מתוכנן. "גם לישראל יש חלק", אמר גורם ביטחוני בכיר, בהתייחסו להתנהלות פוליטיקאים ישראליים, שלדבריו לא תורמים למתיחות באזור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלייה מדאיגה. זירת ניסיון הפיגוע בחברון אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם חדשות וואלה! אמר אמש הגורם כי האירועים ביהודה ושומרון ממחישים כי קיים פוטנציאל "למצב בעייתי ולא טוב" שבו "גם לישראל יש חלק". הגורם תלה את התסיסה ברחוב הפלסטיני לא רק בהכרזה באו"ם על הרשות כמדינה משקיפה ועל הפעילות של צה"ל בעזה – אלא באמירות של פוליטיקאים ישראליים שמתכוננים לבחירות לכנסת ה-19.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

"הרטוריקה של פוליטיקאים בארץ מגבירה את המתח"

"הרטוריקה המילולית של פוליטיקאים בארץ, על רקע תעמולת הבחירות, רק מגבירה את המתח בקרב הפלסטינים", אמר הגורם הבכיר. הוא ציין כי המצב בישראל וברשות מלהיט את הרוחות גם בקרב פעילי הימין הקיצוני שממשיכים ביתר שאת בפעולות שזכו לכינוי "תג מחיר".

לראייה, הוא הצביע על כך שרק בשבוע האחרון נרשמו שלושה מקרים בהם עלה חשד לטרור יהודי, כשבין היתר הוצתו מכוניות של פלסטינים ליד רמאללה ובדרום חברון, והושחת מנזר נוצרי יווני בירושלים.

מפקדים בכירים במוקדי החיכוך

במטרה להרגיע את השטח, קיימו לאחרונה מפקדי צה"ל בדרגי השטח שיחות מול גורמים בכירים במנגנוני הביטחון הפלסטינים. שני הצדדים הסכימו כי יש להגביר את המאמץ למנוע את הפרות הסדר האלימות בגדה. בתום השיחות העידו קציני צה"ל כי קיבלו את הרושם שהרשות הפלסטינית מתנגדת לאלימות העממית, וכי לא קיימת התארגנות כלשהי שמכווינה את הפעילות החבלנית.

לצד זאת, החשש העיקרי בצבא הוא שבעקבות הפרסומים על הכוחות שנמנעו מפתיחה באש, ימהרו חיילי צה"ל לירות במפגינים פלסטינים. קצינים בפיקוד מרכז ציינו כי אם יהיו הרוגים במקרה שכזה, הדבר עלול להצית את השטח ולהביא לגל של הפרות סדר נוספות.

עימותים בחברון בין חיילי צה"ל לפלסטינים, 6 דצמבר 2012. רויטרס
תקיפת חיילי צה"ל בחברון, בשבוע שעבר/רויטרס

בעקבות האירוע בחברון, במהלכו צולמו חיילי צה"ל נאבקים בשוטרים פלסטינים, והאירוע הנוסף בכפר קדום בו נראו חיילים נמלטים ממיידי אבנים - הבינו בפיקוד כי יש להציב מפקדים בכירים במוקדי החיכוך בשטח כדי למנוע מקרים קיצוניים. גורם צבאי מסר שני האירועים עדיין מתוחקרים, וכי הממצאים יוצגו בשבוע הבא לאלוף פיקוד מרכז ניצן אלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully