וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה במשמר המלכה: טורבן במקום כובע פרווה

לראשונה בארמון בקינגהאם, חייל סיקי המשרת במשמר המלכותי הורשה לחבוש כובש מסורתי. "זה היום המאושר בחיי", סיפר ג'טנדרפל סינג בהולר, שאמונתו אוסרת עליו לגזוז את זקנו

לראשונה זה 180 שנה, חייל המשרת במשמר המלכותי בארמון בקינגהאם צעד כשטורבן לראשו, במקום כובע ה"ברסקין" המפורסם העשוי פרוות דובים. ג'טנדרפל סינג בהולר, אזרח בריטניה ובן לדת הסיקית, סיפר לכתבים אמש (שלישי) כי הוא חש כבוד גדול מהאפשרות שהעניקו לו מפקדיו לבצע את חובתו כחייל ובד ובד לשמור על אמונתו הדתית. בעבר אמר החייל, בן 25, כי אם יתאפשר לו יום אחד לצעוד מחוץ לארמון בכובע טורבן, יהיה זה "היום המאושר בחייו".

"אני גאה מאוד להיות השומר הסיקי הראשון", אמר אתמול בהולר, אחרי שסיים את טקס חילופי המשמר, אירוע שנודע כמלכודת-תיירים מפורסמת. "המשמר המלכותי עטור היסטוריה, וכך גם הדת הסיקית", הוסיף. בהולר מתגורר בסנדוול שבמערב אנגליה, ורק לאחרונה הצטרף לפלוגה F במשמר הסקוטי - היחידה בחיל הרגלים האמונה על ביצוע הטקסים בלונדון. בשעת מלחמה, חייליה אמורים להישלח לחזית הקרב.

שומר סיקי בארמון בקינגהאם בלונדון. דצמבר 2012. AP
מצאו את ההבדלים. בהולר, משמאל, אמש מחוץ לארמון בקינגהאם/AP

בהולר, מאמין אדוק, שומר על חמישה עקרונות של הדת המכונים 5K. בין היתר, על המאמינים נאסר לגזוז את שערם ואת זקנם, ועליהם לחבוש טורבן.

כובעי ה"ברסקין" שחובשים שאר חיילי המשמר המלכותי עשויים מפרווה של דב קנדי, ולרוב מפרווה של דובה, הנחשבת לצפופה יותר. הפרווה החומה נצבעת לאחר מכן בשחור. מחיר כל כובע נאמד בכ-700 לירות סטרלינג. גובהם של הכובעים כ-45 סנטימטרים ומשקלם 670 גרם. בעבר דווח כי המשמר שוקל לעבור לשימוש בכובעים סינתטיים כדי לחסוך בעלויות וכדי להתמודד עם הביקורת הנוקבת מצד פעילים למען זכויות בעלי החיים, אך התכנית עדיין לא יצאה לפועל.

לקריאה נוספת
המשבר הכלכלי העולמי נחת גם בארמון בקינגהאם
ועדיין, ברכת חג המולד של המלכה תשודר בתלת-ממד

שומר סיקי בארמון בקינגהאם בלונדון. דצמבר 2012. AP
מחירו של ה"ברסקין" המסורתי כ-700 ליס"ט, ומשקלו 670 גרם./AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully