וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנט בבר אילן: "סילקו אותי כי לא חבשתי כיפה"

11.12.2012 / 14:35

הסטודנט באוניברסיטת בר אילן הוצא מקורס יסוד בתלמוד על ידי המרצה, ד"ר חיים טלבי. באוניברסיטה טענו כי חובת כיסוי ראש בשיעורי יסוד מופיעה בתקנון שחותם עליו כל סטודנט

סטודנט מאוניברסיטת בר אילן הוצא מהכיתה בשיעור בלימודי יסוד ביהדות כיוון שסירב לחבוש כיפה בשיעור. המרצה שהוציא אותו הוא ד"ר חיים טלבי. אותו סטודנט שסירב לחבוש את הכיפה נשלח על ידי המרצה למזכירות ובשיעור שלאחר מכן הוא הוצא מהכיתה לאחר שעמד על סירובו.

בתגובה לפנייתו להנהלת האוניברסיטה נמסר לו כי "על פי תקנון האוניברסיטה חלה חובת כיסוי ראש בשיעורי יסוד. סעיף זה מופיע בטופס הצהרת הסטודנט שעליו חותם כל מי שנרשם לאוניברסיטה. החתימה על הטופס מהווה שלב הכרחי בתהליך ההרשמה, כך שכל סטודנט אמור להכיר אותו". עוד נמסר לסטודנט כי "לא כל המרצים מקפידים על כך, אבל מי שעושה זאת פועל ללא דופי". ד"ר טלבי סירב להתייחס למקרה.

בשיחה עם סטודנט באוניברסיטה מתברר כי אכן כל סטודנט חותם על סעיף כזה, אך לדבריו אף אחד לא מקפיד על זה. "ברישום לאוניברסיטה חתמתי על טופס הצהרה כזה אבל מעולם לא הקפידו על זה בקורסים שאני לקחתי. אף אחד לא מתייחס לזה ברצינות ולא מקפיד על העניין הזה. אני מסיים את התואר ובכל שלוש השנים שלמדתי פה לא נדרשתי בפועל לחבוש כיפה".

"מצפה מבר אילן להתייחס בכבוד לסטודנטים החילונים"

למרות שהוא לא מכיר את המקרה אותו סטודנט אומר שמדובר בחוצפה. "זה לא הגיוני, מדובר במעשה חמור וזה ממש חוצפה. התנהלות כזו פוגעת וממש מעליבה. אתה מצפה מאוניברסיטה שהיא לא חרדית ליחס לא מסיונרי וחבל שככה מרצה מתנהל. רוב המרצים לא מקפידים על זה וחבל שקורים דברים כאלה".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) מתח ביקורת על ההחלטה. "לא מתקבל על הדעת שמוסד ציבורי המתוקצב מכספי המדינה יכריח סטודנטים לקיים פרקטיקות דתיות בכפייה. מה יהיה השלב הבא? קיום מצוות בכפייה? ממש כפי שהיה מגונה לדרוש מסטודנט דתי להוריד את הכיפה בקורס מדעי החיים, אני מצפה מאוניברסיטת בר אילן להתייחס בכבוד לסטודנטים החילונים הלומדים בקרבה ולשנות את התקנון".

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "על פי תקנון האוניברסיטה, סטודנטים גברים מחוייבים לחבוש כיפה שיעורי יהדות ובכלל זה בלימודי יסוד ביהדות. בהתקבלם ללימודים, הסטודנטים חותמים על התחייבות לכבד את תקנות המקום ובכלל זה חבישת כיפה. החובה לחבוש כיפה בשיעורים שבהם נלמדים טקסטים דתיים נועדה לכבד את המסורת ואת הערכים היהודיים של המוסד. הסטודנט שבו מדובר סרב לחבוש כיפה בהפגנתיות ודרש מן המרצה לדבר איתו שלא במועד לקבלת קהל. המרצה, ד"ר טלבי, הביע נכונות לשוחח עם הסטודנט בשעות הקבלה. יצויין כי אין זו הפעם הראשונה שסטודנטים מבקשים שלא לחבוש כיפה. במקרים כאלה יש הידברות עם הסטודנטים ונעשה מאמץ למצוא הסדר שיאפשר להם ללמוד בשיעורים שאין הקפדה על חבישת כיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully