וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "הזמן נגדנו, נצטרך להיפרד מהפלסטינים"

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לסוגייה המדינית בוועידת ישראל לעסקים. "אחרי 64 שנות קיום ישראל צריכה להיות מספיק בטוחה כדי להכריז על הגבולות שלה. נכון לקחת יוזמה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

"גם אם שלום כולל אינו אפשרי עכשיו, הקטנת ממדי הסכסוך היא מטרה של תפישת הביטחון הישראלית", כך אמר היום (ראשון) הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי בוועידת ישראל לעסקים שמתקיימת בתל אביב. "אני לא יודע מה אבו מאזן רוצה או לא רוצה, אני יודע שזה אינטרס ישראלי ושבסוף נצטרך להיפרד. הזמן לא משחק לטובתנו ואולי הגיע הזמן לשנות ולנסות מהלכים אחרים".

"אחרי 64 שנות קיום, ישראל צריכה להיות מספיק בטוחה כדי להכריז על הגבולות שלה", אמר אשכנזי. "אפשר לקחת טווח למשא ומתן, וכשהפלסטינים ירצו שלום שיבואו ויעשו שלום. נשים הצעה על השולחן, נכריז מה מבחינתו המתווה שלדעתי כיום 80% מהישראלים מסכימים עליו, ונתחיל לפעול בכיוון הזה. נכון לקחת את היוזמה".

"הבעיה המרכזית היא לא המהלך באו"ם", השיב אשכנזי בתגובה לשאלה מהקהל בנוגע להכרה ברשות הפלסטינית כמדינה במעמד משקיפה באו"ם לפני כעשרה ימים. "שכנים אי אפשר להחליף, אנחנו צריכים לפתור את הבעיות ולא לעשות מהלכים חד צדדים. אני חושב שאם היה רצון, אפשר היה לפתור את הסכסוך הזה וצריך לפתור אותו. הדבר הטוב ביותר שצריך לקרות או ששני הצדדים יכנסו לחדר, ישבו ויפתרו את הבעיות. יהיה קשה לכפות מבחוץ פתרון על אחד הצדדים". אשכנזי הדגיש כי אינו חושב שנכון להמשיך במצב הקיים: "הוא לא משרת אינטרס ישראלי. אני מאמין שאנחנו צריכים לראות כאן מדינה יהודית דמוקרטית לעם היהודי, ואם נרצה לשמר את זה צריך להיפרד מהפלסטינים. ואם אין פרטנר, ישראל צריכה להודיע מה הגבולות של הבית היהודי שלה ולפעול במובן הזה".

בנוסף, התייחס אשכנזי לתמורות בעולם הערבי. "ספקית הנשק העיקרית לחיזבאללה היא לא אירן, אלא סוריה. הפלת המשטר הזה תפחית משמעותית את האיום מחיזבאללה. זאת התפתחות לטובה, אפילו שאנחנו מודאגים מי יעלה במקום אסד ומשאלת הנשק הכימי", אמר. "אנחנו צריכים להכיר במגבלות הכוח שלנו. יהיה לנו קשה להשפיע מה קורה במדינות האביב הערבי, לא נוכל לקבוע מה יקרה בסוריה. אבל אנחנו צריכים לבחון את המציאות ולזהות הזדמנויות". בנוסף קרא אשכנזי להשיב למסלולו את שיתוף הפעולה בין ישראל וטורקיה ואמר כי לשתי המדינות אינטרסים ואתגרים משותפים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully