וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקשו לסיים את הסבל: מקרי המתות החסד בישראל

קובי דוד

30.11.2012 / 22:22

הטרגדיה במושב ניר ישראל איננה הפעם הראשונה בה בני משפחה לא עמדו בסבל יקיריהם. האישה הראשונה שהתנתקה מהמכשירים, התינוק שנולד בחודש השישי ובן ה-17 שאמו נחשדה בחניקתו

המקרה שאירע הבוקר (שישי) במושב ניר ישראל שבדרום הארץ, שם נמצאה גופתו של רופא בן 66 שלפי החשד המית את בתו חולת הסרטן ואז התאבד בתלייה, מתווסף להמתות חסד נוספות שבוצעו בשנים האחרונות.

המקרה הראשון של המתת חסד בישראל התרחש בשנת 2001, אז פנתה אישה שלקתה בניוון שרירים סופני לבית המשפט המחוזי בתל אביב ודרשה לשים קץ לסבלה המתמשך. לאחר דיון מעמיק בנושא נעתר בית המשפט לבקשתה ואישר את ההמתה. עם השנים הפך הנושא לסוגיה אתית מורכבת וסבוכה, עמה נאלצים להתמודד העוסקים ברפואה.

בשנת 2006 הגישו בני זוג ממרכז הארץ עתירה לאותו בית משפט, בבקשה שלא להאריך באמצעים מלאכותיים את חייו של בנם התינוק, בן פחות משבוע, שנולד בחודש השישי להיריון במשקל נמוך ביותר. הפעם סירבו השופטים להיענות לבקשה. בשנת 2010 נעצרה אישה בת 53 מהגליל בחשד שניסתה לחנוק למוות את בנה ה-17, הלוקה בניוון שרירים. על פי החשד, האם עשתה זאת מכיוון שלא הצליחה להתמודד עם הסבל של בנה.

מקרה נוסף, שזכה אולי לפרסום הרב ביותר וגרם לטלטלה בישראל, אירע לפני כשנה, אז החליט איש גלי צה"ל עדי טלמור בן ה-58 לסיים את חייו, עקב מחלת הסרטן שממנה סבל. טלמור טס לשוויץ, ושם נעזר בשירותיה של חברת "דיגניטאס", המסייעת לחולים חשוכי מרפא לשים קץ לחייהם ללא סבל וייסורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully