וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריימריז בליכוד: סגירת הקלפיות נדחתה בשעה

פנחס וולף

26.11.2012 / 19:58

ביום השני לבחירות המקדימות בליכוד נצפתה נוכחות מצביעים דלילה. במפלגה כועסים על "בזבוז הכסף" וחוששים מרשימה "שלא תשקף את התנועה". שעת סגירת הקלפיות נדחתה לשעה 22:00

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: טל רזניק

שעות ספורות לפני סגירת הקלפיות ביום הבחירות השני בליכוד, ושיעור ההצבעה היום (שני) עומד על 5.4% בלבד מקולות המצביעים – מה שמביא את שיעור ההצבעה הכללי בבחירות המקדימות ל-57%, או כ-70,216 מתפקדים. נוכחות דלילה מאוד נצפתה בקלפיות, עד כדי כך שבערים מסוימות במרכז ההצבעה עמדה על כ-20 מצביעים לקלפי.

על אף שמדובר באחוז הצבעה גבוה יותר מבפריימריז הקודמים בליכוד, חלק מבכירי המפלגה הביעו חשש כי המספר המועט של המצביעים היום עלול ליצור רשימה בלתי מאוזנת, אשר תרתיע חלקים בציבור ביום הבחירות לכנסת. "יש חשש אמיתי היום שעלולה לצאת רשימה שאיננה משקפת את העמדה של רוב חברי תנועת הליכוד, ורשימה כזו עלולה לפגוע באופן קשה ביותר בסיכויים של הליכוד לנצח בבחירות הקרובות ולהשפיע על מספר המנדטים שנקבל", אמר השר גלעד ארדן, "לשיעור הצבעה תהא משמעות לגבי הרכב הרשימה ואיכות הרשימה".

הוא והשר גדעון סער יצאו בקריאה לחברי המפלגה להגביר את ההשתתפות בפריימריז. "אחוז הצבעה גבוה יביא לרשימה טובה יותר ורשימה טובה יותר תסייע מאוד לניצחון הליכוד ב-22 בינואר", הוסיף סער.

בתוך כך, בעקבות עתירה שהגישו פעילי ליכוד ביהודה ושומרון אשר התלוננו כי הקלפי ביישוב ברקן נפתחה היום רק בשעה 16:00, החליטו בליכוד להאריך את שעת סגירת הקלפיות בשעה, עד ל-22:00. לפיכך, ידחה גם פרסום התוצאות.

כל העדכונים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

גלעד ארדן וגדעון סער בגני התעורכה, נובמבר 2012. דרור עינב
"לשיעור הצבעה תהא משמעות לגבי הרכב הרשימה ואיכות הרשימה". סער וארדן/דרור עינב

על פי הערכות של גורמים בליכוד, אתמול בלילה הוכרעה העשירייה הראשונה ברשימה לכנסת – כך שהיום נסוב הקרב בעיקר על העשירייה השנייה. בכל מקרה, בשל המיזוג עם מפלגת ישראל ביתנו, כל מקום שייבחר בליכוד יידחק למקום רחוק יותר ברשימה המאוחדת של "הליכוד ביתנו". כך, למשל, הראשון שייבחר, יהיה מספר שלוש ברשימה המאוחדת. האישה הראשונה, שבליכוד אמורה להיות מספר עשר, תהיה מספר 15 ברשימה המאוחדת. מחוז השפלה, שהוא הראשון במחוזות, ממוקם במקום 22 ברשימת הליכוד, אך הרשימה המאוחדת דוחקת אותו 11 מקומות אחורה למקום ה-33. "האישה החדשה" הראשונה תהיה רק במקום 36 ברשימה המאוחדת, ובמקום ה-24 אילו הליכוד היה רץ לבד.

וואלה! חדשות תלווה את אירוע הכרזת תוצאות הפריימריז במפלגת השלטון במשדר מיוחד בהנחיית ינון מגל, החל מהשעה 20:30 בשידור חי מגני התערוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"היה ברור שזה יום מיותר"

"היה ברור גם אתמול שזה יום מיותר, אחרי שנחצו 50 אחוזי ההצבעה", אמרו לוואלה! חדשות גורמים בליכוד. "אבל ההתבכיינות של חלק מהח"כים, ובעיקר של שרים, הביאה לכך שבסוף האריכו, אחרי שאיימו להגיש עתירות. בסוף ההחלטה להאריך הייתה נכונה כי היא מייתרת את טענות השווא. עם זאת, ברגע שעברו את קו ה-50 זה יותר מפעם קודמת, למרות התקלה במחשבים. זה המון כסף, בזבוז זמן, ומי שמגיע עד עכשיו זה דווקא הכוחות המאורגנים ולא הבוחרים החופשיים כפי שחשוב שיהיה". הגורמים הביעו תמיכה בחזרה לשיטה הקודמת: "שני דברים צריך ללמוד לפעם הבאה: אם עושים בחירות ממוחשבות אז להוסיף גיבוי ידני, וכיוון שבלאו הכי כולם באים עם פתקים – לחזור לשיטה הידנית".

הערב ב-20:30: משדר מיוחד בוואלה! - הליכוד בוחר רשימה

עם פתיחת יום ההצבעה בבחירות המקדימות אתמול, התגלו בעיות רבות במערכות המחשוב אשר מנעו מרבים ממתפקדי המפלגה לממש את זכותם. ועדת הבחירות של הליכוד החליטה בתחילה להאריך את מועד סגירת הקלפיות בשעתיים, עד לחצות, אולם לבסוף הוחלט להמשיך את ההצבעה גם ביום למחרת. תוצאות ההצבעה אתמול הועלו על שני תקליטורים - אחד מהם הועבר ליו"ר ועדת הבחירות והשני למבקר המפלגה, בניסיון למנוע זיופים. הבוקר בשעה 11:00 נפתחו 42 קלפיות בערים ויישובים מרכזיים, בהם גם מספר מועצות באזור יהודה ושומרון. ההצבעה בקלפיות צפויה להסתיים ב-21:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully