וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: וירוס חדש תוקף מוסדות פיננסיים באירן

יוסי מלמן

24.11.2012 / 16:17

לפי דיווח של תאגיד "סימנטק", עוצמתו של "נרילם" דומה לזו של "סטוקסנט" ו"פליים", והוא משמיד בעיקר חשבונות של תאגידים וחברות גדולים ברפובליקה האיסלמית. אירן טרם הגיבה

וירוס מחשבים חדש נתגלה לאחרונה בחברות של מוסדות פיננסיים באירן, כך דיווח היום (שבת) אתר התאגיד "סימנטק" האמריקאית. לפי הדיווח, עוצמתו של וירוס "נרילם" דומה לזו של קודמיו – "סטוקסנט" שפגע ושיבש את פעולת הסרכזות באתר להעשרת אורניום בנתנז ו"פליים", ששאב מידע מחברות נפט ומשרדים ממשלתיים.

הווירוס החדש, כך דווח, פוגע והורס בעיקר חשבונות של תאגידים וחברות גדולות באירן - ומשמיד אותם, כך שלא מדובר בגניבת מידע. הוא מופעל על פי מילות מפתח בשפה הפרסית כמו "חשבון עובר ושב", "מאזן", ופעולות פיננסיות אחרות. מומחי "סימנטק" מעריכים, כמו בפעמים הקודמות, כי בשל תחכומו של הווירוס ועוצמתו, הוא תוכנן ככל הנראה בידי גופים רבי עוצמה, ואולי אף ממשלות זרות.

המומחים הוסיפו כי אין הם סבורים שמדובר בפריצה למחשבים על ידי האקרים. לפי שעה, לא ברור מהו שיעור הנזק, אם בכלל, שנגרם לאותן חברות באירן. כמו כן, לא ברור באילו חברות מדובר. אירן לא הגיבה לפי שעה על הפרסום.

היוצרים ידעו לטשטש עקבות

לפני כחודשיים צוטטו בעיתון המקוון "קריסטיאן סאיינס מוניטור" מומחים לאבטחת מידע שטענו כי וירוסים פעילים הוחדרו למערכות המחשב של אירן על מנת לשאוב מהן מידע סודי. הדיווח הסתמך על דו"חות של החברה לאבטחת מידע "מעבדות קספרסקי" ברוסיה ושל התאגיד הבינלאומי "סימנטק".

על פי הדו"חות, המסקנות לגבי קיומם של הווירוסים התקבלו לאחר ניתוח של הווירוס "פליים" (להבה), שנתגלה במחשבים באירן, אך גם במדינות נוספות במזרח התיכון. העיתון המקוון ציטט גורם ממעבדות קספרסקי, אלכסנדר גוסטב, שאמר כי היוצרים של "פליים" פעלו היטב כדי לטשטש את עקבותיהם, "אך הם עשו שגיאה אחת שעזרה לנו להשיג מידע ולהבין את אופן פעולתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully