וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גופתו של בן לאדן זכתה לטקס דתי לפני שהושלכה לים

לפי מסמכים חדשים, אחרי שמנהיג אל-קאעדה נהרג, הועברה גופתו במסוק לנושאת מטוסים ונעטפה בתכריכים בטקס חשאי. המידע על כך נמסר במייל מקודד לראשי הצי ולרמטכ"ל האמריקני

גופתו של מנהיג ארגון הטרור אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, הושלכה לים בחשאי מנושאת מטוסים אמריקנית ב-2 במאי 2011, ללא ידיעתם של המלחים ששירתו בה, ואחרי שנשטפה ונעטפה בתכריכים - כך עולה מתכתובות דואר אלקטרוני שנחשפו לפנות בוקר (חמישי). המידע הותר לפרסום לבקשת סוכנות הידיעות האמריקנית אי-פי בהתאם לחוק חופש המידע.

לפי מעט המידע שהותר לפרסום, גופתו של בן לאדן הועברה בחשאי במסוק לנושאת המטוסים קרל וינסון שעגנה בים הערבי, זמן קצר אחרי שחיילי קומנדו מיחידות "אריות הים" ירו למוות במנהיג אל-קאעדה, שהסתתר באחוזה בעיר אבוטבד שבפקיסטן. לפי מחלקת יחסי הציבור של הצי האמריקני, פחות מעשרה קצינים היו מודעים לכך שהגופה הועלתה לנושאת המטוסים והושלכה ממנה. חלק מהמידע כבר פורסם בשנה שעברה, אך זו הפעם הראשונה שנחשף כמה מעט אנשים היו מעורבים בתהליך החשאי.

נושאת המטוסים האמריקנית קרל וינסון. Kin Cheung, AP
נושאת המטוסים קרל וינסון, ממנה הושלכה הגופה/AP, Kin Cheung

אחת התכתובות החלה במכתב דואר אלקטרוני שנשלח מתיבתו של האדמירל צ'רלס גואט, שכיהן בזמנו כמפקד הצי החמישי של ארה"ב. גואט התכתב עם עמיתו על הגופה, כשהוא משתמש במילות קוד שונות. "יש חדש לגבי החבילה שלנו?" שאל גואט את האדמירל סמואל פרז, שפיקד על קבוצה של נושאת המטוסים בים הערבי, ובראשה הספינה קרל וינסון. פרז השיב במילות קוד: "פד-אקס העבירו את החבילה. שתי המשאיות עושות את דרכן בבטחה לבסיסן". ככל הנראה, "שתי המשאיות" הן שני המסוקים שהמריאו מפקיסטן, ונחתו על נושאת המטוסים. מסוק אחד כנראה נשא את הגופה, והשני הוא זה שנשא את לוחמי הקומנדו.

קצין הקריא דברי דת, הגופה הונחה על קרש - והחליקה לים

באי-מייל נוסף שנשלח מתיבתו של האדמירל צ'רלס גואט נכתב כי "ננקטו הליכים מסורתיים לקבורה מוסלמית (...) גופתו של המנוח נשטפה והונחה בסדין לבן. קצין צבא הקריא דברי דת שהוכנו מראש ותורגמו על ידי דובר-ערבית". בהמשך המייל, נכתב כי הגופה הונחה על קרש שטוח, שהוטה מטה, כדי שהגופה תחליק לתוך הים. לא ידוע היכן נושאת המטוסים הפליגה באותה שעה.

כמו כן, פורסם כי העתקים מהתכתובות נשלחו גם לראש המטות המשולבים של ארה"ב באותם ימים, האדמירל מייק מאלן. לפי סוכנות הידיעות אי-פי, עד היום הפנטגון לא המציא תעודת מוות לאוסמה בן לאדן או ניפק בדיקת די-אן-אי שתאשר כי הגופה שהושלכה לים אכן הייתה שייכת למנהיג אל-קאעדה. כמו כן, לא קיים תיעוד של הפנטגון מהימים שלפני הפשיטה על אחוזתו של בן-לאדן, שעסק באפשרויות השונות לקבורת הגופה. לא ברור אם כן מתי הוחלט להשליך את הגופה לים ומי הגה את הרעיון.

בחודש מרץ 2012 פרסם אתר ההדלפות "ויקיליקס" מסמכים של חברת המודיעין "סטרפטור", בהם הועלתה השערה לפיה גופתו של בן-לאדן לא הושלכה לים, אלא הועברה בחשאי לארה"ב. בוושינגטון לא התייחסו לפרסום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully