וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי רקטות נורו לתל אביב; "ראיתי את הרקטה נופלת"

ארגוני הטרור ברצועת עזה מרכזים מאמץ לירי טילים לעבר מרכז הארץ. לפני זמן קצר נשמעה אזעקה באזור גוש דן ודווח על שני פיצוצים. צפו: רגעי האזעקה בתל אביב

צילום: רויטרס, ניב אהרונסון, צילומי חובבים; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

אזעקה נשמעה בצהריים (שישי) בתל אביב וכן קולות נפץ, אמנם עדיין לא ידוע אם נגרם נזק או שהיו נפגעים בתקרית. ככל הנראה שני טילים נורו לאזור תל אביב. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות על ירי של טיל ארוך-טווח לעבר ירושלים. לטענת חמאס, הטיל נורה לעבר הכנסת בירושלים. לא ברור האם הכוונה היא לירי שבוצע לכיוון גוש דן או לירי אחר. הזרוע הצבאית של חמאס פרסמה הודעה שבה הבטיחה "הפתעות נוספות". בעקבות הירי לעבר אזור המרכז הודיעה עיריית תל אביב כי המקלטים בעיר ייפתחו לציבור. רוני, שצפה בנפילת הטיל, סיפר כי הנפילה היתה מול יפו, "ראינו את הרקטה יורדת ושמעתי את הבום", סיפר.

בעקבות האזעקה ונפילת הטילים בתל אביב, חברי ועדת החוץ והביטחון שכונסה בבסיס הקריה בעיר, שהיו מכונסים עם שר הביטחון אהוד ברק ועם הרמטכ"ל בני גנץ, יצאו מיד מחדר הישיבות לחדר מוגן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תושבים בתל אביב ברגעי האזעקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד שמיעה בדרום תל אביב, ליד הים סיפר: "כדקה אחרי האזעקה שמעתי פיצוץ יחסית חזק מכיוון מערב. אחרי כמה שניות מה שנשמע כמו עוד פיצוץ חלש יותר מכיוון דרום-מזרח". ענבל, תושבת הרצליה, ששהתה בזמן האזעקה במכון הטכנולוגי חולון, אמרה כי "שמעתי ברדיו את האזעקה בתל אביב ואז יצאנו החוצה. שמענו שיש אזעקה גם פה. נכנסנו לבניין הקרוב וכל מי שהיה בכיתה יצא למסדרון. שמענו בום חזק שהרעיד את הרצפה ואחרי כמה שניות היה בום נוסף, חלש יותר".

צפו בשידור חי מנתיבי איילון בתל אביב

בתוך כך, אדם נפצע באורח בינוני ועוד שניים נפצעו באורח קל מרסיסים בפיצוץ באחד הקיבוצים באזור עוטף עזה. האירועים האלו הם המשך לירי מספר מטחים לכל אזור הדרום – החל בבאר שבע, עבור בקריית גת וכן לאזור אשקלון. מערכת כיפת ברזל יירטה כבר עשרות רקטות שנורו מעזה, אולם לא מדובר בהגנה הרמטית וחלק מהרקטות הצליחו לחדור את שכבת ההגנה. באשקלון התפוצצה רקטה שגרמה לנזק למבנה ציבורי, ולאחר מכן נפלה רקטה נוספת בשטח פתוח מבלי לגרום לנזק.

אתמול נשמעה לראשונה אזעקה באזור גוש דן ותושבים רבים דיווחו על שמיעת פיצוץ באזור. דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, מסר כי לא הייתה פגיעה קרקעית בתל אביב. הג'יהאד האיסלמי פרסם הודעה ובה טען כי ירה טיל מסוג פאג'ר לכיוון תל אביב. במקביל, דווח כי מערכת "כיפת ברזל" יירטה חמש רקטות מעל באר שבע. השר להגנת העורף, אבי דיכטר אמר אמש כי "אנחנו בעיצומו של מהלך התקפי וממוקד נגד תשתיות הטרור ובכירי החמאס." לדבריו, בשעות אלה ישראל מחזירה התרעה ליושנה בעזה. רוב הטילים ארוכי הטווח הושמדו, אך לא כולם, יש לשמור על ערנות".

השתתפה בהכנת הידיעה: מיכל רשף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully