וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היהלום היקר בעולם נמכר בכ-21 מיליון דולרים

14.11.2012 / 10:34

האבן הנדירה שוקלת 76 קראט והיא נחצבה בהודו לפני מאות שנים. המוכר: "זו היסטוריה ענקית. מדובר באחד היהלומים היפים בעולם, אם לא היפה שבהם". ומיהו הקונה המעושר?

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אומרים שהוא ידידה הטוב ביותר של האישה, אבל בשביל ידיד כזה צריך כיס עמוק מאוד: היהלום היקר ביותר מסוגו נמכר אמש (שלישי) במכירה פומבית בעיר ז'נבה, במחיר שיא של כ-18 מיליון פרנק שוויצרי, שהם כ-21,500,000 מיליון דולר.

האבן הנדירה והשקופה, שמקורה במכרות הגולוקונדה שבדרום הודו, שוקלת 76 קראט, והיא בערך בגודל של תות שדה גדול. לפריט היוקרתי היסטוריה עשירה לא פחות מהמחיר שבו נקנתה: אחד מהבעלים שלה היה הארכידוכס האוסטרי ג'וזף אוגוסט, נסיך מהשושלת ההבסבורגית שהלך לעולמו בשנת 1962. מסמכים שונים מראים כי הוא הקפיד לשמור היטב על האוצר, וכי בשנת 1933 הפקיד אותו בכספת של הבנק ההונגרי.

היהלום היקר ביותר בעולם, נובמבר 2012. AP
היהלום הנדיר שעשה אמש היסטוריה/AP

על אף העובדה שהאבן הנוצצת היא בעלת ממדים יוצאי דופן ואף חסרת פגמים, גם ההערכות האופטימיות ביותר לא ניבאו שהמכירה תינעל בסכום כה גבוה. "מדובר בסכום הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור יהלום שכזה ביחס למשקלו", אמר פרנסואה קורייה, מנהל מחלקת האבנים היקרות של בית המכירות הפומביות "כריסטי'ס", שניהל את האירוע. הפריט נמכר במחיר כפול מזה ששולם עבורו בפעם הקודמת שבו הוצע למכירה פומבית, לפני כעשרים שנים.

יהלומים מפורסמים אחרים שמקורם במכרות הגולוקונדה בהודו הם הקוהינור, הנשמר בבית המלוכה הבריטי, ויהלום "התקווה הכחולה", שנמצא בוושינגטון הבירה. הם נחצבו בהודו כבר במהלך המאה ה-18.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"הקונה רכש היסטוריה"

"היה לי העונג העצום להחזיק ביהלום הזה במשך 13 השנים האחרונות", אמר אלפרדו מולינה, יו"ר חברת "סטאר אנד פרוסט" האמריקאית, שנפרדה מהיהלום השבוע תמורת הסכום הנאה. "אני מברך את הקונה, הוא רכש משהו שהוא היסטוריה ענקית. זהו אחד היהלומים הכי יפים בעולם, אם לא היפה שבהם", הוא הוסיף.

ומיהו הקונה העשיר והמאושר? הוא ביקש להישאר אנונימי. מי שניתן להזכיר את שמו הוא אדם עשיר אחר, אולי קצת פחות מאושר: הסוחר הבינלאומי פרד מוועאד, שהמחיר שהציע היה הקרוב ביותר לזה של הזוכה. המחיר ההתחלתי אגב, עמד על סכום צנוע ביותר - שמונה מיליון פרנק שוויצרי בלבד. בבית המכירות סיפרו שתוך זמן קצר החלו לזרום טלפונים מקונים פוטנציאליים, שתוך דקות העלו את המחיר עוד ועוד.

במהלך המכירה הדו-שנתית של "כריסטי'ס" הלילה נמכרו עוד 290 פריטים - נוצצים קצת פחות כנראה - בשווי כולל של כ-76 מיליון פרנק שוויצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully