וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח תאיר ראדה: מומחה יוכיח את חפות זדורוב?

גלעד גרוסמן

13.11.2012 / 21:32

פרקליטיו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח הילדה בתא שירותים בבית ספרה ב-2006, יציגו במסגרת הערעור חוות דעת של מומחה אמריקאי שלטענתם סותרת את הקביעה עליה התבססה ההרשעה

תפנית במשפטו של רומן זדורוב? סנגוריו של מי שהורשע ברצח הילדה תאיר ראדה יגישו ביום חמישי לבית המשפט העליון מידע חדש, לטענתם, במסגרת הערעור שהגיש זדורוב נגד הרשעתו. בין היתר, מתכוונים הפרקליטים, עורכי דין אלקנה לייסט ואיתי הרמלין, להגיש חוות דעת שחיבר מומחה אמריקאי בנוגע לראייה הפורנזית - טביעת הנעל של זדורוב בדמה של ראדה, ששימשה נדבך מרכזי בהרשעתו.

בית המשפט המחוזי בנצרת, אשר הרשיע את זדורוב ברצח, קיבל את חוות דעתו של מומחה מטעם משטרת ישראל, הנחשב למומחה בעל שם עולמי, לפיה אכן מדובר בטביעת הנעל של זדורוב ובנעל ייחודית אשר כלל אינה נמכרת בארץ. לדברי הפרקליטים, חוות הדעת החדשה סותרת את טענת המומחה המשטרתי.

רומן זדורוב בבית המשפט ספטמבר 2010. אורי לנץ
חזר בו מהודאתו כי רצח את תאיר. זדורוב/אורי לנץ

בקביעתם, ביססו שופטי המחוזי את ההרשעה במידה רבה על חוות הדעת של התביעה, יחד עם הודאתו של זדורוב בחקירתו כי ביצע את הרצח, הודאה ממנה חזר. כעת, מתכוונים פרקליטיו של זדורוב להגיש חוות דעת של מומחה בכיר מה-FBI. לדבריהם, המומחה הישראלי ביסס את קביעתו על ספריו של המומחה האמריקאי. אותו מומחה טוען כי לא רק שלא ניתן לקבוע שמדובר בטביעת הנעל של זדורוב, אלא כי אי אפשר לקבוע כי מדובר בטביעת נעל כלל.

תאיר ראדה נרצחה ב-6 בדצמבר 2006 בתא שירותים בבית ספרה, "נופי גולן", שבקצרין, בהיותה בת 13 בלבד. זדורוב, פועל בניין שעבד בבית הספר באותה העת, הורשע ברצח ב-14 בספטמבר 2010 ונידון למאסר עולם. תחילה הוא הודה ברצח ואף שחזר אותו בפני מצלמות המשטרה, אך כאמור אחר כך חזר בו.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה כי "חוות הדעת של המומחה האמריקאי עוד לא הגיעה לפרקליטות. נבקש לציין, גם במהלך ניהול המשפט בבית במשפט המחוזי הציגה ההגנה חוות דעת של מומחה מאנגליה וביהמ"ש העדיף את חוות דעתו של המומחה ירון שור וממילא ההרשעה איננה מתבססת רק על הראיה של עקבת הנעל, אלא על מארג של ראיות נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully