וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיל על סיור צה"ל: אופן הפגיעה והמיגון מנעו אסון כבד

13.11.2012 / 16:24

ניתוח הסרטון שפרסמו ועדות ההתנגדות מעלה כי גם לאחר פיצוץ הג'יפ בשבת, היו הלוחמים חשופים לאש. הטיל, מתוצרת רוסית, הוברח כנראה מלוב. שיפור במצב החייל שנפצע קשה מאוד

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

שלושה ימים לאחר ירי טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של צה"ל בסמוך לגדר המערכת לא הרחק מנחל עוז, פרסמה היום (שלישי) הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית סרטון המציג את רגע הפגיעה בג'יפ, שמיד עולה באש. בסרטון, שהועלה לאתר יו-טיוב ומציג את רגע הפיצוץ משתי זוויות שונות, נראה הטיל פוגע בקדמת הג'יפ ומתפוצץ בשני שלבים.

תיעוד: רגע שיגור הטיל לעבר ג'יפ צה"ל. צילום מסך
אזור מישורי עם מעט צמחייה, המאפשר למחבלים תצפית באיכות גבוהה. רגע הפיצוץ/צילום מסך

בסרטון ניתן לראות כי אופן הפגיעה של הטיל ומיגון הג'יפ הם שהצילו את חיי ארבעת הלוחמים שישבו בו - ומנעו אסון כבד. בסרטון נראים החיילים כשהם יורדים מהג'יפ לאחר הפיצוץ ומסתתרים מאחורי מדרון עפר. אך גם בשלב זה, הם עדיין היו חשופים לאש מצד חוליית הטרור. עובדה מעניינת נוספת היא האזור הגאוגרפי בו בוצע הירי, אזור מישורי עם מעט צמחייה, המאפשר למחבלים תצפית באיכות גבוהה על סיור צה"ל.

ניתוח הסרטון מלמד על מידת החשיפה הגבוהה של סיורי צה"ל לאורך גדר המערכת ועל היכולת המשופרת של ארגוני הטרור לשגר טילי נ"ט מתקדמים לעברם. פרסום הסרטון אף מוכיח כיצד למדו ארגוני הטרור היטב את תחום הלוחמה הפסיכולוגית, כאשר צילמו את התקיפה על הסיור משתי זוויות שונות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

טילים שנמצאים בידי סוריה, חיזבאללה וחמאס

חשוב לציין, כי כדי שהטיל המתקדם שנורה יפגע במטרה כפי שאירע, יש לתפעל אותו בצורה מקצועית. מומחים במערכת הביטחון מעריכים כי הטיל ששוגר הוא מסוג "פאגוט". מדובר בטיל מדור שני של טיל הנ"ט תוצרת ברית המועצות, שעבר שיפורים משמעותיים מאז שנות ה-70. הטיל הוא בעל כושר חדירה של מאות מ"מ וראש נפץ כפול שמאפשר לו חדירה של מיגון מתקדם. הגרסה המשודרגת של הטיל נמצאת בידי סוריה, חיזבאללה וחמאס. במערכת הביטחון מעריכים כי טילים מסוג זה הוברחו לרצועת עזה דרך מנהרות ההברחה ברפיח, לאחר שנגנבו ממחסני הנשק של צבא לוב עם נפילתו של השליט מועמר קדאפי.

גורם צבאי מסר לוואלה! חדשות כי האירוע עדיין מתוחקר באוגדת עזה כדי להפיק לקחים וללמוד כיצד להיערך לאירועים דומים. השבוע סיפרו קצינים בחטיבת גבעתי על מלכודת האש אליה נקלעים החיילים בפעילות הביטחון השוטף. "כשמתקרבים אל גדר המערכת, אנחנו חשופים למטעני חבלה", סיפרו. "כשמתרחקים, אנו חשופים לירי טילי נ"ט מנקודות פלסטיניות שולטות על הגזרה".

בתוך כך, ביממה האחרונה חל שיפור במצבו של החייל שנפצע באורח קשה מאוד בתקרית. מבית החולים סורוקה בבאר שבע, בו מאושפז החייל, נמסר כי לאחר שעבר סדרת ניתוחים וטיפולים בראשו ובעיניו, שב החייל להכרה והחל לנשום בכוחות עצמו. בשלב זה, הוא עדיין מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully