וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות באילת: מכוניות נסחפו וכבישים רבים נחסמו

רמי שני

9.11.2012 / 17:08

"זה לא נראה שהם ערוכים לחורף", סיפרה נופשת בעיר, על נזקי שבר הענן שפקד את העיר. זוג מטיילים נסחף בנחל שלמה וחולץ בשלום. "עד לשעות הצהריים זה היה יום קיצי לחלוטין"

צילום: אלון חזן, איציק אדרי, עריכה: יותם בן-דוד

מי גשמים מציפים הערב (שישי) את העיר אילת ומספר כלי רכב שקעו בשלוליות שנוצרו ברחבי העיר, בעקבות שבר ענן שהמטיר על העיר במשך כעשרים דקות. התנועה אמנם שבה לסדרה בשעה זו, אולם ישנם עדיין אזורים מוצפים בעיר וחלקם אף מלאים בוץ.

בסביבת העיר ובערבה הדרומים הוצפו כבישים וערוצי נחל רבים, מה שגרם למפגעים בעיר ובסביבתה. כיכר מרידיאן, מתחת לשכונת שחמון, היא דוגמה לאזור שהוצף והפך בלתי-עביר. כוחות משטרה נמצאים במקום ומכוונים את התנועה שם, ובאזורים נוספים לאורך כביש הערבה, ביטבתה ובבאר אורה.

יורד אצלכם גשם? דווחו לנו ושתפו בתמונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עד לשעות הצהריים זה נראה כמו יום קיצי לחלוטין". אילת, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנחל שלמה נסחף זוג מטיילים בזרם המים. השניים הצליחו לטפס לעבר מקום גבוה מעל הזרם וחולצו בידי כוח חילוץ אילת אילוץ. ג'יפ מטיילים שנקלע גם הוא לאזור שטיפון נסחף, ונזקק גם הוא לחילוץ שעבר בשלום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"אילת לא ערוכים לחורף, רבע שעה שיתקה את העיר"

דניאל, שמתארחת בבית מלון בצמוד לטיילת בעיר, סיפרה לוואלה! חדשות כי "הבוקר היה חם מאוד, מד החום בבריכה סימן קרוב ל-40 מעלות ועד לשעות הצהריים זה היה יום קיץ לחלוטין. פתאום החל לרדת גשם בזמן שהיינו בקניון, החשמל שם נפל, וכשיצאנו היו הצפות ברחוב, וכל זה מגשם של רבע שעה לכל היותר.

"נהג מונית סיפר לנו שהתפוצץ צינור בכביש ואי אפשר לנסוע באזורים רבים בעיר וזה אף גלש לאזור שדה התעופה", הוסיפה. לדבריה, היא וחבריה מקווים "שזה לא יאלץ אותנו להישאר כאן מעבר למתוכנן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נראה שהעיר ממש לא ערוכה, וכמה דקות של גשם שיתקו עיר שלמה". אילת, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

שירה, שגם כן הגיעה לאילת כדי לנפוש וניתקלה במזג אוויר חורפי מהצפוי, סיפרה כי "מזג האוויר התקרר מאוד לפתע, אמש היה חם ופתאום הערב אנחנו מוצאים את עצמנו מחפשים ביגוד לחורף, שכמובן לא חשבנו שיהיה בכך צורך".

לדבריה, "נראה שהעיר ממש לא ערוכה לחורף. היה כאן שבר ענן וגשם שירד במשך כמה דקות, וזה שיתק עיר שלמה. דרך חלון החדר במלון אני רואה שהטיילת 'מתה' לגמרי. מאוד מוזר שכמה טיפות שיתקו ככה את אילת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התושבים באילת כינו את האירוע "סנדי האילתית": "קשה לתאר מה הלך פה. היה יום שמש יפה, פתאום נהיה חושך והתחיל מבול חזק שנמשך המון זמן", סיפרה עדי, תושבת העיר. "המרפסת של הבית הוצפה לחלוטין. מים זרמו בכל מקום, פשוט תופעה לא מוכרת". בתה רוני סיפרה כי היא יצאה עם חבריה לשלוליות בנחל שחמון: "המים זרמו בנחל בכמות גדולה. יכולנו ממש לשחק בתוך המים".

גם ראש העיר נפגע מההצפות באילת

בשעה זו פועלים כוחות חילוץ ומפעילי ציוד מכני כבד לפנות שתי שלוליות שחוסמות את הגישה לאזור המלונות והתיירות במזרח העיר ולאיזור הנמל ומעבר טאבה בדרומה. שדה התעופה נחסם וטיסות שהיו בדרכן אליו נאלצו לשוב לשדה המוצף. על אחת מהן נמצא ראש העיר, מאיר יצחק הלוי, שרצה לשוב בטיסה אך נאלץ לעשות זאת ברכב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פיליפ אזרד, מנכ"ל העירייה, סיפר כי מיד עם הטיפות הראשונות הופעל בעיר נוהל שטפונות. "כל כמה שנים יש לנו אירוע כזה של גשם פתאומי חזק שסותם את מערכות הניקוז", הוא הסביר, "כך קרה גם היום ומיד כשראינו שזה מתחיל הוצאנו את הצוותים לשטח. כרגע אנחנו מטפלים בשני מוקדים באזור בתי המלון ובדרום העיר".

נכון לעכשיו יש עוד שתי הצפות בחוף החשמל ובחוף ציון. בשעות אלו עוסקים גם צוותי קרקע בניקוז המים שהצטברו על מסלול ההמראה בשדה התעופה. ההערכה היא כי מחר לא יישארו סימנים מ"סנדי האילתית", יחודשו הטיסות והכבישים ייפתחו.

דניאל רוזנבאום השתתפה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully