וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: המדליף לוויקיליקס מודה חלקית באשמה

בראדלי מאנינג הסכים לראשונה מאז נעצר לקשור את שמו להדלפת מסמכים סודיים של צבא ארה"ב לאתר. עורך דינו אמר כי החייל, שמואשם בסיוע לאויב, מוכן להציג "הודאה עם חריגות"

החייל האמריקני הנאשם בהדלפת מסמכים סודיים לאתר ההדלפות ויקיליקס, רב"ט בראדלי מאנינג, הביע אתמול (רביעי) נכונות להודאה חלקית באשמה, לראשונה מאז נעצר לפני כשנתיים וחצי. עורך דינו של מאנינג, דייויד קומבס, אמר בשימוע בבית המשפט כי החייל מוכן להודות באחריות מוגבלת למעשים המיוחסים לו.

האפשרות המשפטית אותה החליט מאנינג לנצל אינה עסקת טיעון, אלא הצהרה טכנית ובה הודאה מסויגת במעשים עליהם הוא עשוי להישלח למאסר עולם. עורך דינו העלה לאתר האינטרנט שלו הסבר מפורט של המהלך אותו הוא מבקש לעשות. בית המשפט יצטרך להחליט האם האפשרות הזאת, אשר מכונה בעגה המשפטית "הודאה עם חריגות", רלוונטית במקרה של מאנינג.

בראדלי מאנינג, החייל שהדליף לאתר ויקיליקס, מובל למעצר אחרי שימוע במשפטו, 16 בדצמבר 2011. Cliff Owen, AP
גם אם הודאתו תתקבל, הוא עשוי להישלח למאסר עולם. בראדלי מאנינג/AP, Cliff Owen

גם אם בית המשפט יחליט לקבל את הודאתו החלקית של מאנינג, עדיין תוכל התביעה הצבאית להעמיד את מאנינג לדין, בגין 22 האישומים נגדו ובהם סיוע לאויב. בגין האישום החמור הזה, הוא עשוי להישלח למאסר עולם ללא אפשרות לשחרור מוקדם.

לפי כתב האישום, מאנינג השיג באופן בלתי חוקי והעביר לידי אתר ההדלפות של ג'וליאן אסנג' כ-380 אלף מסמכים ממאגרי המידע המסווגים של הצבא האמריקני על תקריות בעירק ובאפגניסטן. כמו כן, נטען כי החייל הצעיר השיג סרטון מ-2009, בו נראית הפצצה אמריקנית באפגניסטן, שגרמה למותם של אזרחים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully