וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדגם: 69% מהיהודים האמריקאים בחרו באובמה

מדובר בירידה חדה מ-78% אחוזי ההצבעה להם זכה אובמה בקרב יהודים ב-2008. על פי מדגם רשת CNN, הנשיא הוביל בקולות הנשים והצעירים, בעוד רומני סחף את הלבנים והאמידים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

כעת כשהקולות נספרו והנשיא ברק אובמה מתכונן לכהונה נוספת בבית הלבן, מדגם מצביע כי גם הפעם, הקול היהודי היה נאמן לדמוקרטים עם 69% הצבעה לאובמה. היהודים היוו 2% מכלל הבוחרים שהשתתפו במדגם, שביצעה רשת CNN.

נתון זה מייצג ירידה משמעותית בתמיכה לה זכה אובמה בקרב הבוחרים היהודים בשנת 2008, שעמדה בזמנו על כ-78%. כמו כן, הנתון תואם את תחזיות הסקרים בשבועות האחרונים, שהעריכו כי התמיכה היהודית באובמה תעמוד הפעם על בין 65% ל-70%.

ארה"ב בוחרת 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

עוד עלה מהסקר כי 55% מהנשים – שהיוו 53% מציבור המצביעים - בחרו באובמה, לעומת 45% בלבד מקרב הגברים. כמו כן, אחוז התומכים באובמה היה משמעותית גבוה יותר בקרב צעירים, בעוד התמיכה ברומני גדלה בהתאמה לגיל המצביעים. בקרב בני 18-29 זכה אובמה לתמיכה של 60%, בעוד בקבוצת הגיל המבוגרת ביותר שנבחנה – גילאי 65 ומעלה – 56% בחרו ברומני.

ברק אובמה. רויטרס
71% מהאוכלוסייה ההיספאנית הצביעו לו. אובמה/רויטרס

נתון משמעותי נוסף היה ההיענות הגבוהה בקרב מיעוטים גזעיים בארה"ב, שתמכו באופן כמעט גורף באובמה. 93% מהאפריקנים האמריקנים, שהיוו 13% מהמדגם, תמכו באובמה, וכן 71% מהאוכלוסייה ההיספאנית שמהווה 10% מכלל הבוחרים. רומני, מצדו, זכה כצפוי לתמיכה רבה בקרב הלבנים, שהיוו 72% מהמשתתפים, עם 59%. בנוסף זכה אובמה לתמיכה רבה יותר בקרב מצביעים בעלי הכנסה נמוכה, בעוד האמידים העדיפו את רומני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully