וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסבית ראשונה בסנאט, נכד לקנדי יכהן בקונגרס

תמי בולדווין, האישה הראשונה שמייצגת את ויסקונסין בסנאט, אמרה כי לא נכנסה למרוץ למען ההיסטוריה, אלא כדי לעשות צדק כלכלי. נכדו של רוברט קנדי זכה במושב בבית הנבחרים

חברת המפלגה הדמוקרטית מוויסקונסין, תמי בולדווין, עשתה היסטוריה לפנות בוקר (רביעי) כשנבחרה לסנאט של ארצות הברית כלסבית המוצהרת הראשונה שהתמודדה לתפקיד. בולדווין, חברת בית הנבחרים, הביסה את המושל לשעבר טומי תומפסון. המרוץ שערכו בולדווין ותומפסון נחשב ליקר ביותר בתולדות הקמפיינים לסנאט. יחד, השניים הוציאו סכומים הנאמדים בכ-65 מיליון דולרים.

בולדווין, בת 50, לא הדגישה את נטייתה המינית במהלך קמפיין הבחירות שלה, אך בנאום הניצחון שלה, הדגישה את התקדים שעשתה בכך שנבחרה הן לאישה הראשונה שמייצגת את מדינתה בסנאט, והן ללסבית הראשונה שנבחרת לסנאט. עם זאת, בולדווין הדגישה כי היא לא התמודדה בבחירות כדי לעשות היסטוריה - אלא כדי לכונן שינוי, ובעיקר כדי להשפיע בתחום הכלכלי, ובפרט על חייהם של משפחות הנאבקות כדי לממן את ילדיהן.

מועמדת המפלגה הדמוקרטית לסנאט האמריקני ממדינת מסצ'וסטס, אליזבת וורן. קמברידג', מסצ'וסטס, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
עוד סנאטורית חדשה, שתשמור על הרוב הדמוקרטי: אליזבת וורן/רויטרס

ההישג של בולדווין הוא תבוסה נוספת לרפובליקנים, שכעת התרחקו מרחק של ארבעה מושבים מהרוב בסנאט. הדמוקרטים הצליחו לכבוש את מושבים שהיו שמורים לרפובליקנים ממסצ'וסטס ומאינדיאנה, ושמרו על המושבים שלהם במרבית המדינות שמהם הם מיוצגים ממילא.

שושלת קנדי חוזרת לקונגרס

בולדווין תצטרף בסנאט לעמיתתה מהמפלגה הדמוקרטית, אליזבת וורן, פרופסור למשפטים מאוניברסיטת הרווארד, ולשעבר יועצת כלכלית בכירה בממשל אובמה. וורן התמודדה במסצ'וסטס על המושב של הסנאטור המנוח טד קנדי, והצליחה להדיח ממנו את הסנאטור הרפובליקני המכהן, סקוט בראון, שזכה בו אחרי מותו של קנדי, לפני שנתיים.

שושלת קנדי, אגב, תשוב לקונגרס האמריקני: ג'ו (ג'וזף) קנדי השלישי, שהתמודד גם הוא מטעם מדינת מסצ'וסטס, הצליח להיבחר בקלות לבית הנבחרים של ארצות הברית. הפרקליט הצעיר, בן 31 בלבד, הוא נכדו של הסנאטור המנוח רוברט פ.קנדי, היה צפוי לנצח בבחירות, מכיוון שהתמודד מטעם מחוז דמוקרטי מול יריב רפובליקני חלש למדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully