וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני נשא נאום הפסד: "מאחל לאובמה הצלחה"

על אף שהודיע כי לא הכין נאום תבוסה, נשא המועמד הרפובליקני לנשיאות דברים במטהו בבוסטון, וסיפר כי התקשר לאובמה לברך אותו על הניצחון. "מתפלל שיצליח בהנהגת מדינתנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

לאחר שהוכרז על ניצחונו של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בבחירות, נשא הבוקר (רביעי) יריבו הרפובליקני, מיט רומני, נאום תבוסה. "התקשרתי לאובמה כדי לברך אותו על ניצחונו, וגם לתומכיו בקמפיין מגיעה ברכה", אמר רומני בנאום שנשא במטהו בבוסטון, מסצ'וסטס. "אני מאחל לכולם הצלחה, בייחוד לאשתו ולבנותיו, ומתפלל שיצליח בהנהגת מדינתנו".

ארה"ב בוחרת 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

מיט רומני בנאום לאחר שהפסיד בבחירות בארה"ב, נובמבר 2012. רויטרס
רומני בנאום ההפסד שלו, הבוקר/רויטרס

רומני, שהודיע טרם ההכרעה שלא הכין נאום הפסד, הודה לסגנו: "אני רוצה להודות לפול ראיין על כל מה שעשה למען קמפיין והמדינה. מלבד אשתי אן, פול הוא הבחירה הטובה ביותר שעשיתי. אני סומך עליו שימשיך לתרום למדינה". בהמשך, הביע את הערכתו גם לאשתו ולבני משפחתו. "אני מודה לאן, אהבת חיי, שהייתה יכולה להיות גברת ראשונה מצוינת. אן נגעה בהרבה אנשים באכפתיות שלה. אני מודה לילדים שלי ולמשפחותיהם שנשאו בנטל".

לצוות שליווה אותו לאורך קמפיין הבחירות, אמר רומני: "הם עשו מאמץ אדיר בשביל הקמפיין והמדינה. לא היה מעולם מאמץ במפלגה שלנו שהשתווה למה שעשיתם. תודה על שעות העבודה ועל הנאומים". הוא התייחס גם להמשך הדרך: "בזמנים כאלה אסור להיות מפולגים, צריך לעמוד במבחן. על הדמוקרטים והרפובליקנים לשים אנשים לפני פוליטיקה. אני מאמין באמריקה. רצתי לנשיאות כי אני דואג לאמריקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תחילה הגיבו יועציו הקרובים של רומני בפקפוק לתוצאות הסקרים שהעניקו את 18 האלקטורים של אוהיו לנשיא אובמה. האסטרטג הבכיר של המפלגה, קארל רוב, התראיין הבוקר לרשת פוקס, וסירב שוב ושוב להאמין לסקרים שסיפקו פרשני הרשת, לפיהם אובמה ניצח באוהיו, ולפיכך ניצח את הבחירות כולן. רוב, שרק בסוף השבוע טען כי הסופה "סנדי" עשויה "לסייע לאובמה מבחינה פוליטית", אמר כי הסקרים מוטעים, וסירב לסגת מטענתו גם כשהפרשנים אמרו לו כי הסקרים "מדויקים ב-99.95%".

מיט רומני בנאום לאחר שהפסיד בבחירות בארה"ב, נובמבר 2012. רויטרס
"מאמין באמריקה". רומני/רויטרס

מלבד ההפסד לאובמה במספר האלקטורים, שעל פי נתוני רשת CNN עומדים נכון להבוקר על 303 אלקטורים לטובת אובמה, מול 206 אלקטורים לרומני, הובס מושל מסצ'וסטס לשעבר גם במספר הקולות הארצי. בעוד שני המועמדים עומדים על 49% מהקולות, בין השניים יש הפרש של קרוב ל-500 אלף קולות לטובת אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully