וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה נבחר לארבע שנים נוספות: "תודה לכם"

לפני נאום הניצחון של הנשיא אובמה, פיזר הנשיא מסרים נרגשים לתומכיו ברשתות החברתיות. על פי תוצאות הבחירות זכה אובמה לניצחון סוחף וגרף את רוב הקולות במדינות המתנדנדות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אחרי שנה שלמה של קמפיין יקר ומאומץ, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הצליח הלילה (רביעי) להיבחר לכהונה נוספת. מיד לאחר שבישרו רשתות הטלוויזיה כי הנשיא ה-44 של ארה"ב יכהן גם כנשיא ה-45 שלה, הנשיא צייץ בטוויטר: "זה קרה בגללכם - תודה לכם". זו תהיה הפעם הראשונה שהציבור האמריקני יוכל ליהנות מכהונה כפולה של נשיא (ביל קלינטון, ג'ורג' וו.בוש וברק אובמה) מאז שלישיית הנשיאים ג'פרסון-מדיסון-מונרו.

ארה"ב בוחרת 2012. רויטרס
אובמה בנאום הניצחון, הבוקר/רויטרס

לפי מדגמי הבחירות, אובמה צפוי לקבל 303 אלקטורים - יותר מ-270 הדרושים לניצחון, ואילו רומני צפוי לקבל 206 אלקטורים בלבד. אובמה גם מוביל מעט בספירה הארצית של הקולות וזכה בכ-1.5 מיליון קולות יותר מיריבו.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בעקבות הבטחת ניצחונו של אובמה, נשא יריבו, מיט רומני, נאום הפסד. "התקשרתי לאובמה כדי לברך אותו על ניצחונו, וגם לתומכיו בקמפיין מגיעה ברכה", אמר רומני בנאומו בבוסטון. "אני מאחל לכולם הצלחה, בייחוד לאשתו ולבנותיו, ומתפלל שיצליח בהנהגת מדינתנו". הוא הודה לתומכיו ולמשפחתו, והוסיף: "מבקש ממכם להתפלל למען אמריקה".

ברק אובמה. רויטרס
הודה לאשתו ולבנותיו. אובמה, הבוקר/רויטרס

תחילה הגיבו יועציו הקרובים של רומני בפקפוק לתוצאות הסקרים שהעניקו את 18 האלקטורים של אוהיו לנשיא אובמה. האסטרטג הבכיר של המפלגה, קארל רוב, התראיין הבוקר לרשת פוקס, וסירב שוב ושוב להאמין לסקרים שסיפקו פרשני הרשת, לפיהם אובמה ניצח באוהיו, ולפיכך ניצח את הבחירות כולן. רוב, שרק בסוף השבוע טען כי הסופה "סנדי" עשויה "לסייע לאובמה מבחינה פוליטית", אמר כי הסקרים מוטעים, וסירב לסגת מטענתו גם כשהפרשנים אמרו לו כי הסקרים "מדויקים ב-99.95%".

מיט רומני בנאום לאחר שהפסיד בבחירות בארה"ב, נובמבר 2012. AP
הקמפיין הממושך הסתיים בתבוסה. רומני נואם בבוסטון, הבוקר/AP

אובמה גרף את המדינות החשובות

לפי המדגמים שפורסמו קצת אחרי השעה 06:00 (שעון ישראל), אובמה ניצח במדינת אוהיו, החשובה שמבין המדינות המתנדנדות. אובמה זכה לקולותיהם של 50% מתושבי המדינה לעומת 48% לרומני יריבו, בפער של כ-90 אלף מצביעים.

בקרב האיתנים על 29 האלקטורים של פלורידה נספרו עד כה 92% מקולות המצביעים. אובמה מוביל שם בפער של כ-70 אלף קולות על רומני.

מדגם נוסף העניק לו את המדינות נוואדה, ויסקונין, איווה, פנסילבניה וניו המפשייר - שאת כולן רומני ניסה לכבוש מידיו. למעשה, מיט רומני הצליח לזכות רק במדינת מפתח אחת - קרולינה הצפונית, שם זכה ב-51% ובפער של כמאה אלף מצביעים על פני יריבו אובמה.

במטה הבחירות הרשמי של מיט רומני סירבו להגיב למדגמי הבחירות. מנהל הקמפיין של ברק אובמה, דיוויד אקסלרוד, הפיץ מייל לתקשורת, בו כתב שהוא "מרגיש נהדר".

מוקדם יותר הלילה, אמר רומני לכתבים כי מסע הבחירות שלו "לא היה מושלם", אך הבהיר כי "אין לו כל חרטות". לדבריו, הוא הכין נאום ניצחון בלבד לקראת העצרת המסכמת שלו בבוסטון, ולא הכין נאום תבוסה.

עצרת בחירות של ברק אובמה בשיקגו, עם היוודע הידיעה על נצחונו. 6 בנובמבר 2012. רויטרס
החגיגות במטה אובמה/רויטרס
תומכי אובמה ממתינים לתוצאות הסופיות במטה בשיקגו, נובמבר 2012. רויטרס
תומכי אובמה צוהלים מיד עם ההכרזה ברשתות האמריקאיות/רויטרס
אכזבה במטה הרפובליקני,  מיט רומני מפסיד בבחירות לנשיאות ארה"ב, נובמבר 2012. רויטרס
תוגת המפסידים במחנה רומני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully