וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכבשה השחורה של הפוליטיקה: קרב צמוד בפלורידה

מספירה של מרבית הקולות בפלורידה עולה שאובמה מוביל פתח פער על יריבו הרפובליקני, שהשקיע זמן רב וממון אדיר במדינה המתנדנדת. פרסום המדגמים נדחה מחשש לטעויות

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו, קריינות: אביב אברמוביץ'

מרבית הקלפיות בפלורידה נסגרו לפנות בוקר (רביעי) אך רשתות הטלוויזיה בארה"ב טרם פרסמו מדגמים מתוצאות ההצבעה במדינה, שכן הסקרים צמודים מאוד וההכרעה אינה ברורה. בפלורידה יש כ-12 מיליון בוחרים שנרשמו להצבעה, ולפי ספירה של כ-87% מהקולות, ההכרעה בקרב בין ברק אובמה למיט רומני במדינה תקבע לפי כמה עשרות אלפי קולות.

לפי שעה, אובמה זוכה ל-50%, מהקולות ולתמיכתם של 3,700,000 בוחרים - כ-48 אלף יותר מיריבו הרפובליקני. הבוחרים בפלורידה צריכים לבחור בין עוד כמה מועמדים נוספים לנשיאות, ונדרשים להשיב השנה לגבי שורה רחבה של תיקונים לחוקה. זו הסיבה שהתורים במחוזות רבים השנה התארכו וההצבעה נמשכה שעות ארוכות.

המושל הרפובליקני של פלורידה, ריק סקוט, נאבק במשך זמן רב בבתי המשפט, במאמצו להגביל את תקופת ההצבעה במדינה. הדמוקרטים טענו כי דרישתו של סקוט להגביל את שעות ההצבעה נועדה לפגוע בקבוצות אוכלוסין התומכות בברק אובמה, בהן שחורים, קשישים ומהגרים.

רומני עצמו ערך בפלורידה עשרות כנסי בחירות, במאמץ לחזר אחרי המהגרים במחוזות הדרומיים שלה, ובמיוחד אחרי יוצאי פוארטו ריקו. גם סגנו, פול ראיין, סייר במדינה פעמים רבות במהלך הקמפיין הרפובליקני.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תומכת של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בצאתה מהקלפי בטמפה, פלורידה, 6 בנובמבר 2012. רויטרס
תומכת של אובמה בפלורידה, אמש/רויטרס

פלורידה, ו-29 האלקטורים שלה, נחשבת ל"פרס" הגדול ביותר מבין כל המדינות המתנדנדות. היא המדינה שבזכותה ניצח ג'ורג' וו.בוש בשנת 2000, בבחירות שבהן קיבל אל גור יותר קולות בספירה הארצית. ואולם, בשל ליל הבחירות ההוא, שהתחיל ב"ניצחון" של גור והסתיים בתבוסתו בשל כמה מאות קולות, רשתות הטלוויזיה נזהרות השנה במיוחד לקבוע במדגמיהן מי המנצח בפלורידה.

ב-2004, בוש שוב ניצח בפלורידה, והפעם את ג'ון קרי, אך ב-2008, אובמה ניצח בפלורידה והביס את ג'ון מקיין. השנה, אובמה יוכל לנצח את הבחירות גם אם יפסיד בפלורידה. אם רומני יפסיד את פלורידה, הוא יפסיד את כל הקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully