וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות נזקי סנדי - תושבי הובוקן הולכים לקלפי

יעל אבן אור, ניו ג'רזי

7.11.2012 / 1:15

לאחר שנפגעה העיר בניו ג'רזי מסופת ההוריקן סנדי, מתמקדים ארגוני הסיוע בין היתר גם בהכנה מהירה של הקלפיות להצבעה. "חשוב שהקלפי יהיה פתוח, להצביע זה חשוב"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

רק אתמול החלו תושבי העיר הובוקן שבניו ג'רזי להתאושש מנזקי הסופה סנדי, והיום (רביעי, שעון ישראל) הם אמורים להגיע לקלפיות ולהצביע עבור מועמד לנשיאות ארצות הברית. ברחובות העיר, המונה כ-50 אלף תושבים, ניתן להבחין בכלי רכב רבים של חברות המספקות שירותי עבודות שיפוצים, טיפול לאחר שריפות, סיוע במצבי חירום ותיקון תשתיות תקשורת.

"חלק מהמצביעים בניו ניו ג'רזי הם תושבים ממדינות אחרות שהגיעו בימים האחרונים כדי לסייע במאמצי השיקום", הסבירה אליסה, שעובדת בקלפי במרכז קהילתי קטן ברחוב גרנד. אותם מתנדבים קיבלו את האפשרות להגיע לאחת הקלפיות הפזורות בניו ג'רזי ולהצביע עבור המועמד המועדף עליהם, אך ההצבעה תיספר לפי מקום מגוריהם. מנגד, תושבים רבים עזבו את הובוקן בשבוע שחלף מאז הכתה הסופה סנדי בחוף המזרחי של ארצות הברית, והם הצטרפו למאות אלפי בני אדם שנאלצו לעזוב את בתיהם. בשל כך, לתושבי ניו ג'רזי ניתנה האפשרות להצביע גם באמצעות הדואר האלקטרוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערימות זבל ברחובות - אווירה מעודדת בקלפיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

דני דלקלו, תושב הובוקן, ארז את חפציו יום לאחר שהסופה פגעה בעיר ועזב את המקום יחד עם אמו ודודתו. היום הם חזרו לעיר והתייצבו בקלפי. "ביקרתי בבית שלי ועדיין אין חשמל וחימום. אני לא מתכוון לחזור לשם בזמן הקרוב", סיפר דלקלו.

מתנדבי ארגון הנחמה - Jewish Response to Disaster , הגיעו לעיר ביום חמישי שעבר, שיקמו מבנים ובתים פרטיים של תושבים נזקקים ולמעשה אפשרו לקיים הצבעה בקלפיות ברחוב גרנד. "כשקיבלנו את ההצעה לנקות ולהכשיר את המרכז הקהילתי, שמחנו לעשות זאת", אמר דן הייפט, רכז המבצעים של הארגון, שעמל בימים האחרונים על שיקום המרכז. כתוצאה מהגשמים החזקים נותק מבנה המרכז מאספקת החשמל והוצף במים ובוץ. לדבריו, "העובדה שהצלחנו לשקם מקום שיומיים קודם לכן אף אחד לא האמין כי יוכל לשמש כקלפי, מאוד משמחת אותי".

שידור חי: אולפן הבחירות של וואלה! חדשות

ואכן, למרות ערימות הזבל ברחובות, הניתוק מהחשמל וההרס שהותירה הסופה בבתי התושבים, סביב הקלפי יש אווירה מעודדת של מי שמבינים שהחלק הקשה ככל הנראה כבר מאחוריהם. אנשים מקבלים בחמימות את פניו של הייפט בקלפי ברחוב עוצרים אותו ומודים לו ולארגון על פעילותם. בין אלה ליז ארקן, מורה שעובדת בבית ספר הסמוך. "אנשים עושים פה עבודה נפלאה וזה מחמם את הלב", היא אומרת. ארקן, שכבר הצביעה מוקדם בבוקר, מודה שאינה חושבת כי סנדי מנעה מאנשים להתייצב בקלפיות. "כשאני הלכתי להצביע היה ממש צפוף, למרות שעל אנשים שעובדים בניו יורק לצאת מוקדם לעבודה, הרבה מהם עוברים בדרך בקלפיות ומצביעים", מספרת ארקן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לא כולם אופטימיים

אך לא כולם כל כך אופטימיים. בבית הקפה הסמוך לקלפי הבעלים טרוד במיוחד מהעובדה שהחימום ותשתית האינטרנט עדיין לא עובדים. הוא פתח את בית הקפה רק הבוקר, לאחר שחזר החשמל, מכונות הקפה והמקררים עדיין לא עובדים לאחר שהמקום הוצף במים שהגיעו לגובה הדלפק. הבריסטה מציעה בהתנצלות עוגיות, פיצוי על כך שהלקוחות נאלצים לשתות קפה פשוט. "אנשים חזרו רק אתמול לעבוד", מספר אלכס, "הם עסוקים מעל הראש בכל העניינים שעליהם לסדר, בבתים שלהם, בעסק, אני בהחלט מאמין שפחות אנשים יצביעו השנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מעל הראש בכל העניינים שעליהם לסדר, בבתים שלהם, בעסק, אני בהחלט מאמין שפחות אנשים יצביעו השנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד השעה אחת וחצי בצהריים פקדו את הקלפי כ-400 איש. בכל העיר כולה פזורות 26 קלפיות. אדי, שאחראי על המרכז הקהילתי, הוא זה שהתעקש להסב את מאמצי הסיוע לטובת המרכז כך שיוכל לשמש כקלפי ביום הבחירות והוא מסייע עם חיוך רחב לאנשים שמגיעים להצביע. "אנשים פה צריכים לבנות את החיים שלהם מחדש, אז כן, לצערי אני מאמין שלא נראה היום את האלפים הרשומים פה להצבעה. אבל זה היה חשוב שהקלפי יהיה פתוח עבור התושבים שיכולים להגיע לפה ולהצביע, להצביע זה חשוב", אומר אדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully