וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בקלפי האלקטרונית ש"התעקשה" להצביע לרומני

ככל הנראה, לא מדובר בזיוף מכוון, אלא בתקלה במסך-המגע. המכונה, בפנסילבניה, הוצאה מהקלפי והוחזרה אחרי תיקון. עשרה מקרים דומים דווחו בקולורדו, ונעשה בירור

בשתי מדינות לפחות התגלו במהלך היום (שלישי) כמה מקרים, שבהם מכונות הצבעה אלקטרוניות שינו את הצבעתם של בוחרים, שלחצו על שמו של מועמד המפלגה הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, ברק אובמה. בכל המקרים נפתחה חקירה, אך נמסר כי מדובר בתקלות נקודתיות הנובעות מהשימוש במסכי-מגע רגישים, ולא משיבוש מכוון.

במקרה הראשון, מצביע בפנסילבניה העלה ליוטיוב סרטון, בו הוא נראה לוחץ על שמו של אובמה במכונת הצבעה אלקטרונית. המכונה "התעקשה" לשנות את ההצבעה לאובמה לזו עבור המועמד הרפובליקני, מיט רומני. שעה קלה לאחר מכן, דיווחו רשתות התקשורת בארה"ב כי המכונה הוצאה מהקלפי, וכי נפתחה חקירה בנושא. מאוחר יותר המכונה הושבה לקלפי ונמסר כי היא תוקנה, וככל הנראה בכך תמה החקירה.

כעת: שידור חי מאולפן הבחירות של וואלה! חדשות

מקרים נוספים שבהם עלה חשש לבעיות במכונות הצבעה אלקטרונית היו היום בקולורדו. דובר ועדת הבחירות במחוז פואבלו אמר כי דווח לו על כעשרה מקרים, שבהם מצביעים מהמחוז נתקלו בשיבושים בהצבעה. לדבריו, מדובר בבעיה ידועה במסכי-מגע. לפי הודעה שמסרה ועדת הבחירות, מסתמן שמרבית המקרים אירעו למצביעים שביקשו להצביע עבור הנשיא אובמה. גם מצביעים רפובליקנים שביקשו לבחור בנשיא המכהן התלוננו כי התקשו לעשות זאת.

בשבוע שעבר, נציגים מהמפלגה הרפובליקנית פנו לוועדת הבחירות בשש מדינות - בהן, אוהיו, נוואדה, וקולורדו - ואמרו כי הם חוששים שמכונות הצבעה האלקטרוניות מטות את הקולות, אך אמרו כי חששם הוא שההצבעה תוטה לטובת ברק אובמה.

לקריאה נוספת:
זיופי הבחירות בארה"ב - קשישים ומהגרים על הכוונת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully